Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Durango DEX410

Aloittaja Janne A, 03.02.09 - klo: 13.41

Janne A



Nelkkukin lähestyy ajokuntoisuutta. Tänään tuli suhattua JConceptsin Finnisher-kori.
Lisää kuvia täällä.

Janne A



Nyt ois kori tarrotettu ja ensisavut otettu. Hyvin kulkee!

CallidaC

Toi finnisher on kyllä muodoiltaan niin ruma, että se on taidetta. Asson päälle istuu ees jotenki, mutta Durangon  virtaviivaisen ja kapean näköisen vakiokorin jälkeen toi kyllä näyttää aika möykyltä. Voihan se olla hyvä ajaa, mutta omilla käsillä se on ihan sama, että mikä kori siellä on päällä, joten tyydyn vakiokoriin ihan ulkonäkösyistä.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

uijui

Dexiin ainoa oikea kori on se Gainabull poiju. Vakio on ihan hirveä....

Saako dexiin bulldogia? Hienoin kori ikinä :)
Vastaheitolla voittoon.

Vesa

Finnisher ja buldoggi on kyl siisteimmät omaan makuun, uus dexin kori on mielestäni rumempi ku vanha ja sekin oli liian kanttikori maalaajan makuun.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Janne A

Ajaessa tuo Finnisher muistuttaa Schumacherin SX3:n ulkonäköä. On muuten kivan tilava vanhan vakiokorin jälkeen.

Koheltaja

Uskokaa tai älkää, mutta hyttikorit tulee yleistymään ja jonkun vuoden kuluttua nämä "vanhat" tuulitunnelikorit näyttää rumilta. Kyllä mulle tollanen hyttikori kelpaa kun korin päivitys tulee ajankohtaiseksi.
Kylätason RC-kuski.

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Vesa

Aika paljon vaikutusta tolla maalausteemalla siihen, miltä uglytkin korit näyttää. Ite tosiaan dikkaan tosta JC Finnisherin muodosta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

kisaaja

Makeen näkönen on... varsinkin toi kulta :P
-Goldi

ajv

Vanhemman dexin vanteet tuntuvat olevan vähän kiven alla, joten mitä tarvitsee päivittää, että saa V3:sen hexivanteet kiinni? Riittääkö pelkät hexit taakse?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-vetoakselit-ja-hexit/alloy-wheel-hex-14mm-2pcs-td310226
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

*HOKE*

Riittää pelkät hexit ja pitää olla myös ne pitkät tapit (ellei jo entuudestaan ole ollut).

Hexit sopivat eteen ja taakse suoraan.
Takana jää pois se iso prikka ja sen takana oleva holkki.

ajv

Ok, kiitos tiedosta. Täytyypä laittaa tilaukseen, jossen vanhoja jostain löydä.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

*HOKE*

Eli tarvittavat osat:

ROLL PIN 1.6x14mm
ALLOY WHEEL HEX (14mm) 2pcs
Tai hieman halvemmalla pääsee muovihexeillä
PLASTIC SHOCK COLLARS, 14mm HEXES&SHOCK STAND OFF SET

Ja jokaista pussia tarvitsee tietysti kaksi jos vaihtaa samantien eteen ja taakse.

Poinas2

Vanhojen tappivanteiden valmistus on lopetettu, eli ne mitä on saatavilla on vanhaa varastoa. Muutenkin kannattaa miettiä päivitystä, niin paljon huolettomampaa on sen jälkeen puljata.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

kaistapää

#315
voisiko joku dexikuski ystävällisesti mitata/kertoa mikä on dex:in vanteen offsetti.hakusessa olisi mahdollisimman paljon sisään levittävä krossivanne,olisiko dexissä?

tappivanteen valmistus lopetettu,oletettavasti uuden mallin vanne+hexi on samoilla mitoilla kuin vanhan mallin vanne,siis tapin uran pohjaan vanteen sisäreunasta,tämä mitta kiinnostaisi eniten kun on nykyisestä valikoimasta sit referenssiä.

edittiä.....takavanne siis kyseessä.
Kesämies!

Janne A

Mun DEX410:n setuppi Joensuun radalle löytyy nyt täältä: http://www.finrc.com/setups/
Rata oli huonopitoinen ja röykkyinen eli sopii suurimmalle osalle Suomen radoista.  :grin:

CallidaC

Lainaus käyttäjältä: Janne A - 05.08.12 - klo: 19.12
Mun DEX410:n setuppi Joensuun radalle löytyy nyt täältä: http://www.finrc.com/setups/
Rata oli huonopitoinen ja röykkyinen eli sopii suurimmalle osalle Suomen radoista.  :grin:

Kysymys: Onko setupin iskarit V3:en Bigboret vai vanhat "pikkuiskarit"?
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Janne A

Toi mun auto on pääosin SPEC 2010, joten iskarit on ne alkuperäiset kapeemmat.

CallidaC

Jees.
Oisko kellään iskariöljysuosituksia bigbore-iskareille perus suomiradoille. Ultimaten öljyjä löytyy pakista.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Haze

Jos muistan oikein, niin UR öljyinä sopivat oli eteen 40/1,4mm*4 ja taakse 25/1,3mm*5. Iskarien yläpäät toiseksi ylimmät edessä ja takana sekä alapäät takana keskellä ja edessä sisällä...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Joppe75

Moro!

Kertokaapa missä menee mönkään. DEX410 takaiskarit vakiot,on vaihdettu tiivisteet ym. Pari kierrosta radalla ja perä menee ihan lussukaks. Ei minkään näköstä joustoa on ns,jousien varassa. Oon kokeillu ilmata sen sata kertaa eri tavoin mut ei auta. Iskariöljy on kumminkin ihan kirkasta ja kaikin puolin ok kun ottaa iskarin korkin auki. Jos joku viisaampi vois kertoa mitä tehdä?

*HOKE*

Kerropas että onko kyseessä vanhat pienet vai nykyiset bigbore iskarit, mitkä männät, mitä iskariöljyä?

Entä miten teet ilmauksen?

Jos kaikki osat on kunnossa ja siis iskari ei vuoda niin tuo kuulostaa vain siltä että jotain tehdään väärin.

Joppe75

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 14.08.12 - klo: 22.08
Kerropas että onko kyseessä vanhat pienet vai nykyiset bigbore iskarit, mitkä männät, mitä iskariöljyä?

Entä miten teet ilmauksen?

Jos kaikki osat on kunnossa ja siis iskari ei vuoda niin tuo kuulostaa vain siltä että jotain tehdään väärin.

Iskarit on vanhat pienet ja niiden männät. Iskari öljynä UR ja Schumi. Ilmauksen teen seuraavalla tavalla. Iskarin mäntä noin puoleen väliin ja öljy sisälle,varovasti ja hitaasti mäntä alas. Muutama pumppaus jotta tuo ilma tulis pois.Sen jälkeen iskari täyteen öljyä n.1-2mm ylälaidasta ja korkki kiinni.

Koheltaja

Kokeileppas seuraavaa, täytä ensi kerralla iskari piripintaan. Sen jälkeen korkki kiinni, ilmausruuvi korkista irti, työnnät männän kokonaan sisälle niin että korkin ilmausreiästä tulee ylimääräiset öljyt ulos ja ruuvaat ilmausruuvin takaisin kiinni. Nyt pitäisi iskarin toimia kuten kuuluu. Mä veikkaan että sulla on nyt iskareissa liikaa öljyä ja siksi iskari on tönkkönä.
Kylätason RC-kuski.

MirosHima

Tossa asson iskarin ilmauksesta video. Toiminnaltaan samanlainen, eli tolla ohjeella tulee toimiva.

Tech Tips - Factory Team V2 Shock Build
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

*HOKE*

Jep...

Kuten arvelinkin, homma on tehty väärin.

Ei tullut myöskään vastausta että mitkä männät tarkemmin... reikien määrä ja koko.
Entä mikä iskariöljy on kyseessä?

Oikein tehdessä lopputuloskin on pyrstöllään jos mäntä ja öljy eivät ole suhteessa oikeat.

Joppe75

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 15.08.12 - klo: 09.58
Jep...

Kuten arvelinkin, homma on tehty väärin.

Ei tullut myöskään vastausta että mitkä männät tarkemmin... reikien määrä ja koko.
Entä mikä iskariöljy on kyseessä?

Oikein tehdessä lopputuloskin on pyrstöllään jos mäntä ja öljy eivät ole suhteessa oikeat.

Juu,homma rupes toimimaan. Parit akut tuli tuossa käytyä testaamassa. En ole tehny tuota ilmausta ilmaus skruuvin kautta,siinä meni mönkään. Männät edessä 1.4x4 ja takana 1.3x5. Öljyinä nuo edellä mainitut UR 45w ja takana 30W. Käytän myös schumin öljyistä samaa. Kiitoksia vaan neuvoista niitä ei koskaan ole liikaa.

CallidaC

Uusien sähköjen myötä sai vähän järjesteltyä fiksummin tuota omaa pulkkaa. Sieltä jopa näkyy pohjalevyäkin sähköjen välistä.  :wink:
Ponderi siirtyi vanhan virtakytkimen tilalle akkujen viereen. Hobbywingin V3 säätimessä kun on tuo virtakytkin ilman johtoa säätimen reunassa. Muutenkin tosi pieni säädin.

Tottakai sitä piti oranssit johdot laittaa, kun se on vaan se paras väri. :azn:


Tässä vielä korin kanssa.


Sähköinä: Hobbywing Xerun V3 120A, Vampire AB+ 7.5, Savöx?, Vampire Saddle-akut.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

*HOKE*

Hetkinen...
Puuttuuko sulla vastarin antennista se ohut johdon pätkä???

Tulee olemaan radio ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Antennijoto varsinkin coax johto pitää olla EHDOTTOMASTI antennipillin sisällä jotta se kaikkein täkein osa antennia, eli ohut loppupätkä ei pääse katkeamaan.