Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy sähkökrossarit

Aloittaja *HOKE*, 20.02.09 - klo: 21.50

*HOKE*

Tästä se lähtee.
Uudet huippu kilpurit sähkökrossin M2-10 ja M4-10 luokkiin.



Myöhemmin lisään tähän kuvia ja pientä raporttia autojen kasaamisesta ym.   :afro:

HYPER 11 WRC

Vau, näinkö oikein. Taustalla "LP" - soitin ?

*HOKE*

Kyllä...
Siitä ja muista laitteista tarkempaa tietoa "millä laitteilla kuuntelet musiikkia" topikista.
Jätetäänhän offtopikki tähän kiits...

Don

#3
Edit: viestiä lyhennetty

Odotan kyllä kisa- ja kasausraportteja kyseisestä kalustosta.
| Hobao Hyper 10SC |

jerzirccar1

Onko tuo takatuuppari jokin b4 klooni vai onko siinä jotain uutta mullistavaa keksitty.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

RC-Garage

On Jerry, se on klooni. Siinä on kuuladiffi, joten täysi Asso kopio. :grin:
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Jonni

Lainaus käyttäjältä: RC-Garage - 20.02.09 - klo: 23.29
On Jerry, se on klooni. Siinä on kuuladiffi, joten täysi Asso kopio. :grin:
Ei oo kuuladiffi Asson keksintö, vaan Schumacherin. :police:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_differential

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: RC-Garage - 20.02.09 - klo: 23.29
On Jerry, se on klooni. Siinä on kuuladiffi, joten täysi Asso kopio. :grin:

Sorry että kyselin :undecided:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Nicke

Jepjep, eli mulla on jo muutama akullinen takana SBV2 sportilla, ja ei voi muuta sanoa kun että on aivan loistava auto. Auton kasaaminen oli helppoa, ja suju huomattavasti nopeemmin kun kaverin yokomon kasaaminen. Osien yhteensopivuus hyvinkin täydellinen, ja kuusiokolojen takia mekkaaminen on oikein mukavaa puuhaa.

Auton käyttäytyminen on myös ajossa kohdallaan, ei tarvinnu kauaa ettiä säätöjä niin rupes jo liikkumaan ihan mukavasti radalla. Kestävyys on myös todella hyvä, mitään Academyn osaa en ole vielä rikki saanu, toisin kun 3racingin iskareiden alapäitä :p

Hinta-laatusuhde on kyllä tässä autossa huomattavasti parempi kun missään kilpailijassa, ottaen huomioon että auto on suoraan paketista kestävä, ja vielä tämän lisäksi hyvä ajettava. En ole vielä punninnut autoa, mutta vaikuttaa kyllä kevyeltä verrattuna ammerunkoisiin.





Slipperin säätötyökalu oli positiivinen yllätys, säätö on todella helppoa sen kanssa.



Spurrejakin tuli mukavasti mukaan, ei tarvitse heti marssia kauppaan.



Jatkoa tulee huomenna :wink:

(Pahoittelen kuvien laatua, paremmat tulee kunhan ehtii.)

RC-Garage

#9
No päästiinpäs asiaan vihdoinkin.

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

*HOKE*

Takatuupparin keula kasattu...
(kuvia tuonnempana kun kamera lataa)

Etu akseleita tulee mukana kahdet.
Toiset millisellä ja toiset tuumasella laakerimitoituksella.
Eli myös asson etuvanteet käyvät suoraan paikalleen.
Keulaa kun tuossa käsissä hetken pyörittelin niin todettava on että nätti paketti.
Keula on yksi palikka joka irtoaa pohjasta muutamalla ruuvilla kokonaisena nippuna.
Ohjaus kuulalaakeroitu ja alumiininen bulkhead tulee mukana.
Ja herranjee tämän auton renkaat kääntyy.
Tätä ei voi sanoin kuvailla joten pakko odotella että pääsee laittamaan kuvia.

mairue

Nyt ois gv2 kasattuna (olinks suomen nopein?), ja ei voi kun olla positiivisesti yllättyny laadusta. Oli meinaan eka mun kasaama sähkökrossari mille ei tarvinnu näyttää dremeliä/hiomapaperii/shimmiprikkoja/mitään muutaka hienosäätö-objekteja..

Ja miksei kukaan oo aikasemmin keksiny tämmösiä iskareita, on noin 100x paremmat kun mitkään mitä oon aikasemmin tehny, sain jopa kertaheitolla reboundit oikeiks.

On kyl pikkanen sähkökrossikuume päällä nyt  :p
Team EuroRc - Xray - Hobbywing
Future-rc - Capricorn - Max power

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: mairue - 21.02.09 - klo: 20.39
On kyl pikkanen sähkökrossikuume päällä nyt  :p

Lippiksessä seuraavat kisat maaliskuussa 14.3.2009, tervetuloa.
Flying Calacucco

Nicke

Tulipahan tänään punnittua auto, ja verrattua sitä Yokomoon. Yllätys oli aika suuri, 200gr ero alle 2kg autoissa!



TTKoo

Lainaus käyttäjältä: nicke89 - 21.02.09 - klo: 22.09
Tulipahan tänään punnittua auto, ja verrattua sitä Yokomoon. Yllätys oli aika suuri, 200gr ero alle 2kg autoissa!

Oliko kaikki sähköosat tismalleen samat????
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Nicke

Lainaus käyttäjältä: TTKoo - 21.02.09 - klo: 22.17
Oliko kaikki sähköosat tismalleen samat????

Puhuin 200gr erosta, koska punnittiin myös ilman akkuja jolloin ero oli aika tarkalleen 200gr. Saddlepackit nimittäin painavammat, mutta toisaalta niistä ei oikein pääse eroonkaan Yokomossa.

Nopari/kone combot oletettavasti hyvinkin samanpainoset, Academyssä painavampi pata mutta taas kevyempi nopari. Vastarit samankokoisia.

TTKoo

Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

jerzirccar1

Ei millään pahalla mutta tuote on varmasti laatu tavaraa mutta pitääkös tuohon painoon laittaa noin paljon painoarvoa. Vertaat sitä yokomoon niin kautta aikojen yokomon laatu on ollut huippu tavaraa ja viellä jos katsotaan mitäs sillä on saavutettu niin aikas hyvin on viellä pärjännyt.
Mutta se mikä tässä merkissä on todella hyvää (uskoisin) että pienellä rahalla saa todella hyvän näköistä palikkaa ja varmasti opn kova kisapeli kesän kisoissa.
Jerzi

PS Ei se kevein auto ole aina se nopein :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

*HOKE*

Keveydestä on paljonkin hyötyä.
Varsinkin mikäli ylimääräinen paino on saatu pois oikeasta paikasta ja oikealla tavalla.

Pikaiset testit Nicken autolla vetästy.
Ohjain oli meikäläisen käteen todella outo ja autossa sileäksi kulahtaneet eturenkaat ilman pitoainetta, eli auto puski jokseenkin.

Auto tuntuu ajossakin jo erittäin kevyeltä.
Reagoi nopeasti, kiihtyy erittäin liukkaasti ja tulee hypyissä alas kissamaisen nätisti.
Ja vaikka auto reagoi keveytensä johdosta erittäin nopeasti niin silti auto käyttäytyy rauhallisen johdonmukaisesti.
Perä seuraa nätisti lipsumatta ja yllätyksettömästi ja ohjaus tuntui hyvin lineaariselta.

Kyseinen auto siis Sport malli, eli lasikuiturunko... Autossa oli 3Racing iskarit.
Setuppi myös lähes suoraan paketista vedetty.
Näillä yksinkertaisilla säädöillä auto oli siis jo erittäin hieno ajaa, hyppäsi nätisti ja muutenkin kaikinpuolin erittäin hyvältä tuntuva.

Mieletön hinku päästä kokeilemaan omaa Pro Carbon autoa...
Ja tietenkin myös Gv2 takatuupparia.
Tuossa sitä on hetken aikaa jo tullut käsissä pyöriteltyä ja mietittyä setuppia millä lähtisi liikkeelle.

moukari

Nyt on Pro Carbon kasassa, venttaan kuumeisena huomista et pääsee radalle testaamaan. Laittelen vähän setuppia jos semmosta saan kasaan. Mutta kyllä on asiallisen olonen kärry saa rungon todella jäykästä ammerunkojen löysyyteen.
Kyllä insinööri on todella ylittänyt itsensä lähes kaiken voi muuttaa ja säätää.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

MirosHima

Näyttää hyvälle, kuulostellaan toimivuutta/kestävyyttä.

nim. pötköakusta en luovu.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

*HOKE*

Kestävyys on testattu ja erittäin paljon pommitusta kestää.
Nicke on rytistelly sport mallilla pitkin seiniä jne...
Jopa niin kovaa että servosta meni korva poikki, mutta autossa ei antaudu mikään osa.

Nicke

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 22.02.09 - klo: 21.07
Näyttää hyvälle, kuulostellaan toimivuutta/kestävyyttä.

Kuten Hoke jo sanoi, niin auto on tosissaan saanu kyytiä nopeita kierrosaikoja ja hyviä säätöjä tavoitellessa :wink:

Ja mitään en ole saanu rikki, vaikka tunteja on jo jonkunverran radalla kertyny. Toimivuudesta senverran että vähän auton pakettisäätöjä oon muutellu, ja kierrosajat rupee olemaan suhtkoht kohillaan. Vaikka autossa onkin kiinni vain SP sporttipata..

Nicke

Ja jos joku on onnistunu missaamaan tämän, niin autossahan on yksi asia mitä muissa ei ole, valinnanvaraa  :wink: Sekä padan että servon puolta voi muuttaa, ja akutkin laittaa miten haluaa. Lipoja varten tulee kunnolliset telineetkin mukaan, mihin ainakin oma pötkölipo sopii aivan täydellisesti.


*HOKE*

Jos oli takatuuppari kaikinpuolin hieno pro tason peli niin nelkku pisti kyllä meikäläisen melkein sanattomaksi.
Paketin avasin ja tyypillisesti puuduttavan diffikasailun jälkeen päästiin itse asiaan, eli auton kasaamiseen...

Niin mahtava peli että nelkun kasaamiseen sain aikaa kulumaan puolet vähemmän kuin takatuupparin ruuvailuun.
Osat istuu paikalleen heittämällä ja osien laatu todella mahtavalla tasolla.

Tein heti autoon ohjaukseen modifikaation käyttämällä hieman dremeliä että autosta saa maksimi kääntyvyyden irti.
Keski Onewayn jätin myös laittamatta näin alkuun.
Sähköt myös asettelen autoon perinteisesti, eli yllä olevassa kuvassa oikeanpuoleisin kuva.
Pitänee jossain vaiheessapiruuttan kokeilla vaihtaa hilut toiselle puolelle ja kokeilla minkälainen vaikutus sillä on.

Saas kattoo millon pääsee kokeilemaan.
Ei jaksa odottaa.

MirosHima

No ei ole kyllä hinnalla pilattu tämä vehe.. paras mallikin alle 300$

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

moukari

Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: moukari - 23.02.09 - klo: 08.43
suomen valuutta on €  :grin:

Eikös meillä olekkaan kaksikielinen valuutta Suomessa, paitsi kiteellä jossa on vain pontikkaa :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

moukari

Noniin nyt on päästy ensimmäinen kerta ajamaan, kääntyy aivan pipona ja hyppää todella kevyesti.
Iskareiden kanssa joutuu vielä hakemaan koska nyt oli liian löysät lippiksen hyppyturisti baanalle.
Auton pito oli uskomaton kumit ulisivat pidosta mutkissa. Todella näppäräksi totesin diffin säädön
ei tarvitse edes linkkiä irroittaa kun voi kiristää taltta meisselillä, sekä Slipperi oli todella nopea säätää.
Auton kiihtyvyyspito oli todella hyvä piti olla tarkkana ku veti liipasimen pohjaa ettei ollut ketää ostamassa tonttia edessä :laugh:

Oli kyllä mukava kokemus nyt vaan iskarit leväälleen ja ne kohdalleen ni saa taas kierrosajasta paljon pois.

Setuppia

Iskarit sisällä Ylhäältä kummastakin päästä
Iskarit keskellä edestä alhaalta
Iskarit ulkona takaata alhaalta
Linkit takana hubista pitkänä ja 2rivi keskellä sisältä
edessä sama
ulojoustoa rajoitettu 3mm edestä ja takaata

Siinä nyt alkuunsa jotain mitä väännettiin
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

APK

Tuohon painoasiaan kommenttia.

Kumma kyllä, mutta sähkökrossiluokissa ei ole ihannoitu kevyttä autoa huipulla.
Esim. Britit käyttivät viime kesän EM kisoissa takana lisäpainoa (ja 6 kennoa), myös kickup blokin olivat tehneet messingistä.
Autot olivat täten taatusti reilusti ylipainoisia.
Myös 5 ja 6 kennoisen auton toiminta hypyn aikana on hyvin erilaista, toki kummankin omaksuu kun päättää kummalla ajaa.

Sisällä touhu taitaa olla niin erilaista kuin ulkona että keveästä autosta hyötyy?

En ihan usko että perinteisellä rakenteella tehty takavetokrossari toimii kunnolla ulkona jos laitetaa vain lipo kyytiin ilman lisäpainoja.
Saatika 4WD krossi jossa on pötköakku tyylisesti akut, toispuolisuuden ennemmin tai myöhemmin näkee.

Hieno nähdä että joku valmistaja viitsii paneutua laatuun. Odotan mielenkiinnolla ulkokautta vaikka en välttämättä metriäkään ajakaan.
Jos vaikka tuloksien tasokin nousisi niin kovaksi että heikompia hirvittäisi  :wink:

nim. Asso/Tamiya mekaanikko jo vuodesta 2006...

Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest