Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Academy sähkökrossarit

Aloittaja *HOKE*, 20.02.09 - klo: 21.50

laban

Tämmösen academyn ostin hyvään hintaan käytettynä briteistä:



Mutta pinjoneita mulla ei ole liikaa, mukana sain tämmöisiä, muovin tuntuisia mutta ihan ok kuntoisia pinjoneita. Ongelma on vain että mikä avain tohon koloon menee. Eikö nuo pinjonin ruuvit yleensä tapaa olla 1.5mm, nämä on kyllä pienempiä mutta se onko ne jotain tuumaisia vai vaan pienempiä metrisiä on arvoitus. Pienempiä avaimia mulla ei ole ja en viittis turhaan muutaman muovisen pinjonin takia ostaa väärää mittayksikköä olevia avaimia, onko ylipäätänsä tavannut olla myös pinjonin ruuveissa myös tuumaisia kantoja?


Ajoon en ole saanut vielä autoa kun moottori puuttuu, 9t yeah racing(/hobbywing etc.) motti on hongkongista "left its destination 7.7.2009" Nopariksi tulee hobbywingin 9t sietävä säädin.


Voyager

Kyllä se 1,5 mm on ton pinjoni ruuvin kannan koko, tuumaisistä en tiedä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

janus

Jos on biltema lähettyvillä niin sieltä saa niitä L-mallin kuusiokoloavaimia sekä milliset että tuumaset varmaan johonkin 3 euron/setti luokkaa eli suosittelen.

Ei paljoa tullut vinkkejä noihin pinjonivalintoihin, mutta motin paketissa lukee että 8 välityssuhdetta voisi lähteä 4-vetokrossiin hakemaan joten siihen tähtään. Nyt on muuten yks EC-power akku tulossa ja ajattelin YEAH RACINGing vielä tilailla. Sitten pääseekin ajelemaan.

T.Roope
RC-kamaa myynnissä. Osta pois kun harrastukseni loppui. http://rc10.fi/index.php?topic=42788.0

bluebeetle

Lainaus käyttäjältä: janus - 07.07.09 - klo: 07.59
Jos on biltema lähettyvillä niin sieltä saa niitä L-mallin kuusiokoloavaimia sekä milliset että tuumaset varmaan johonkin 3 euron/setti luokkaa eli suosittelen.


Samalla kun ottaa poranteräsarjan niin ei tarvitse heti juosta takaisin kun eka pyöreäksi vedetty kanta löytyy..

Kyllä näihin edelleen kannattaa satsata kunnon kuusiokoloihin ettei tartte porailla.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Voyager

...Ja unohtaa ne bilteman L malliset avaimet.

Hae/tilaa joltakin RC kauppiaaalta KUNNON kahva malliset kuusiokolo avaimet,
säästää hermoja ja kantoja.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

laban

Lainaus käyttäjältä: Voyager - 07.07.09 - klo: 03.11
Kyllä se 1,5 mm on ton pinjoni ruuvin kannan koko, tuumaisistä en tiedä.

kaikilla mun mini ja asso-rc18 pinjoneilla on kyllä just toi 1,5 mm mutta nämä mitkä sain auton mukana ovat pienempiä.

Ostin eilen kunnollisen mutta L-malliset avaimet pallopäällä, tuntuu paljon paremmalta kuin autosettien mukana tulevat pinjoniavaimet..

Jonni

Pinjoneissasi on luultavasti tuumainen .050 kanta. Vaatii kunnon avaimen jotta ei pyöristy.

*HOKE*

Ja yksikään L avain setti ei ole kyllä hyvää nähnytkään.
Olkoot ties mitä ammattityökalu merkkiä jne, mutta huonoja ovat jokainen.

Kunnolliset RC härveleihin tarkoitetut kahvalliset kuusiokoloavaimet maksavat saman mitä "laadukas" L avain setti... Kahvalliset vaan ovat oikeasti hyviä, kestää vuosia, istuu ruuvinkantaan tarkasti, ei pyöristä kantoja, eikä itse avain varsinkaan pyöristy vaikka käyttäisit pari vuotta aktiivisesti.


SepiMies

Oisko ollu losin pinjonit tuumaisella ruuvilla ja niissä tuli mukana se avain (huom. academyn kohdalla en tiedä, mutta ainakin trx:n pinjoneissa näin). Muiden valmistajien on ollu aina metrisellä, juuri tuolla 1,5mm kannalla.
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

*HOKE*

#159
Jenkki merkkejen pinioneissa tulee tuumanen ruuvi... (jenkeissähän kun käytetään tuumasta mittajärjestelmää)
Käytännössä kaikissa muissa tietenkin metrisellä järjestelmällä oleva...
Eli 1.5mm kuusiokolo.
Asson pinionit ovat nykyään myös 1.5mm
Kuten ruuvitkin ovat metrisiä...
Assohan kun ei enää ole suoranaisesti jenkki merkki.

Tarkennus...
Asson kohdalla ruuvikannat riippuu automallista.
Joissain metriset, joissain tuumaset.

laban

ensiajot lenkkipolulla, niin hauskan tuntunen! hyvin pysyi hanskassa kun kokemukset takavetosista rajoittuu lähinnä kaverien stampede/rustler kokeiluihin enkä ikinä ole ajanut 1/10 krossaria! rauhallisesti käyttäytyi

moottorina kiina 9t ja hobbywing noparina, tänään oli akkuna semi-huonokuntoinen 7,2v nimh, huomenna pitäis olla postista noudettavissa 2s lipoja honkonkista. laiskalla nimhillä ja 86 spurri - 25 pinjoni kulki ihan ok, ehkä kiihtyvyyttä vois olla vähä lisää. radalla sit näkee mihin suuntaan pitää ruveta ratasusta muuttamaan.. huomenna vaasan radalle kokeilemaan :) pääsee hypyttämäänkin autoa

hallipatsui

#161
Moro!

Nyt on tulossa minullekkin tuommoinen SBV2 pro carbon.
Ajokokemuksia sitten kun saan sen kokoon. Jos saan. :grin:
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

hallipatsui

Tuleekos näissä kuusiokolo ruuvit mukana? Siis nelkku pro:ssa.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

*HOKE*

Kyllä...
Kuten myös sportissa.

mof

Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 22.07.09 - klo: 23.17
Tuleekos näissä kuusiokolo ruuvit mukana? Siis nelkku pro:ssa.

Allekirjoituksestasi ("Team Academy SBV2 Pro Carbon -karvattomilla") päätellen olisi voinut kuvitella, että tiedät paremmin kuin suurin osa foorumin keskustelijoista  :huh:

hallipatsui

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.07.09 - klo: 00.30
Kyllä...
Kuten myös sportissa.

Kiitos.
Ja mofille allekirjoituksesta jäi pois tulossa. :embarrassed:
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

hallipatsui

No nyt tuli auto koottua ja oli minusta helppo koota kun kaikki osat ikään kuin loksahtivat paikalleen. :smiley:
Auto on myös aika hyvä ajaa heti säädöillä, jotka olivat siinä kokoamisoppaassa.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

laban

onko muilla vuotanut iskarit ja oisko mitään vinkkiä miten lähteä korjaamaan. Huono homma kun ei pysy paineet iskareissa...

*HOKE*

No eihän siellä painetta pidäkkään olla.

Ja mistä kohtaa sulla iskarit vuotaa???

Jos yläpäästä niin johtuu hyvinkin varmasti väärästä iskareiden ilmauksesta.
Eli olet jättänyt iskariin ihan kunnolla painetta.


laban

äh, tiesin heti edellisen postauksen tehtyäni että tulee väärinkäsitys... Tarkoitin siis paineella sitä että sinne pääsee vuotamaan ilmaa niin ettei keppi palaudu siihen puoliväliin enää. Täytön ja ilmauksen jälkeen muutaman kerran toimi hienosti mutta sitten sinne pääsee ilmeisesti sieltä kepin kautta ilmaa niin ettei iskari enää palauta sitä vartta..
Kännykällä kirjoittamalla tulee helposti sekavia viestejä!

Isosuo

Jossei jousi ole paikoillaan, ei iskarin kuulukaan palautua pitkäksi?

Heuli

Kyllä sitä reboundia on aina hyvä vähän olla mutta max. 10 mm.

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 05.08.09 - klo: 16.28
Jossei jousi ole paikoillaan, ei iskarin kuulukaan palautua pitkäksi?

Lueppas uudestaan, sitten kun olet selvin päin.

*HOKE*

Ei oo omat iskarit kyllä tiivistepäästä vuotanu ollenkaan...

Tarkkaile mistä kohtaa sulla on iskari kosteana vuotavasta öljystä.

Itsellä on iskarit tosiaan toimineet niinkuin pitääkin.
Yläpään hatun oon vetäny aina ihan tosissaan kiinni.
Siinä on ollu omien pikku tihkujen syy ettei ole ollut tarpeeksi tiukalla.

Niin ja onkos sulla ne alumiini vai muovi pumput?

laban

mulla on noi alumiiniset.

en nyt ehkä varsinaista vuotoa ole huomannut, vain sen että sitä reboundia ei montaa painallusta tule => päätelmä: vuotanut ilmaa sisään..


Pitää yrittää huolellisesti näillä ohjein täyttää öljyjä :)

jucca

#175
En tiedä kyseisen iskarin rakennetta, mutta voisiko olla niin, että jos varsi ei palaudu, hatun tiiviste (semmoinen kuppi) olisi jo väsynyt (jos käytettynä kerran auton ostit) sen verran että ei jaksa enää palautua vaan jää lyttyyn? Viisaammat korjatkaa.

Isosuo

Lainaaäh, tiesin heti edellisen postauksen tehtyäni että tulee väärinkäsitys...

Voihan se olla, että minäkin käsitin väärin?    ...mutta

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 05.08.09 - klo: 16.42
Lueppas uudestaan, sitten kun olet selvin päin.

Tommoset perättömät p*skakommentit voit valtsu jättää kokonaan pois, eivät kuulu tänne.

Jos on avautumista tai ongelmia, niin  1) YV   2)soita rohkeasti tai  3)tule nykimään hihasta, niin jutellaan kasvotusten.

bluebeetle

Voi olla että olen täysin väärässä (taas), mutta olen semmoisen käsityksen vallassa että jousen on tarkoitus pitää auto halutussa korkeudessa eli iskari halutussa mitassa, iskarin tarkoitus vaimentaa sisään/ulosliikettä joustoissa.

Jos iskarissa kasauksen jälkeen on selvästi "painetta" eli vastustaa liikettä, on siellä liikaa tavaraa sisällä eli öljyä. Ilma taas tuntuu epämääräisenä liikkeenä ja kuuluukin surahteluna liikkeen aikana.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

Kai se jousikin osallistuu vaimennukseen koska on eri vahvuuksia jousia. Mittaa/korkeutta säädetään esijännityksellä.

bluebeetle

Jouset eivät osallistu vaimennukseen millään lailla, jousi vastustaa vain koko liikettä oman jousivoimansa verran.

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu