Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated B44 / B44.1 / B44.2 / B44.3

Aloittaja snakepoison, 20.06.09 - klo: 18.45

Hegetus

Lainaus käyttäjältä: pOINTER - 25.03.12 - klo: 00.30
Lainaus käyttäjältä: uijui - 24.03.12 - klo: 19.15
Ilmeisesti B44.1:llä ajelee joku kovaa Jyväskylän WJ:ssä  :grin:
Missä goldin setupit viipyy?


Ei taida julkaista kuin vasta kisojen jälkeen, kun on testannut toimiviksi.
Kisojen aikaanhan Goldilta aina saa viimeisimmät säätö tipsit, kun käy nykäsemästä hihasta ja kysyy.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

kisaaja

Toimivat setupit on jo olemassa. Auto pelas hienosti Sotkamossa. Jyväskylän kisaan varmaan lisätään painoa akkujen väliin riippuu ihan pinnasta millä ajetaan...

Ööömh... oisko heittää setupsheettiä jonka saan liitteenä foorumille?? Ei nää PDF tiedostot kelpaa.
-Goldi

Heuli

Foorumi tukee kyllä pdf-tiedostoja liitteinä, ainakin itselläni toiminut. Tässä on setuppishiitti minkä voi täydentää: http://www.petitrc.com/setup/associated/setupb44/B44.1_EditableSetupSheet.pdf

kisaaja

Tiedosto on liian iso liitteeksi :cry: Tulostamallakin jää kuvat pois kun värit on niin haaleat, eikä merkinnät jää näkyviin :/ Help!
-Goldi

Heuli

Jos tiedosto jää liian isoksi niin lähetä vaikka mulle maililla niin laitan dropboxiin jakoon.

Heuli

Tässä Petri Strömin setuppi Kainuu Mattokrossista. Muokattavasta setuppishiitistä pitää tulostaa uusi versio pdf-tulostimella pienempään tiedostokokoon että saa liitettyä foorumille:

kisaaja

Kiitoksia! Noilla säädöillä lähdetään Jyväskylään. Tänään kävin sutimassa meidän radalla ja asson paino löysi paikkansa akkujen välistä. Meidän baana on aika paljon liukkaampi kun Leivolan matot...
-Goldi

uijui

Pistitkö sen 84 grammasen? Mä jätin losin bb:t kiinni, mutta yritin vähän saada jousien jäykkyyksiä ja vaimennuksia paremmin kohilleen. Ei oo nelkkuluokassa paljoo paineita, voi vähän testailla :D ilman etuvakaajaa tuo on ihan pimee ajaa omaan makuun.
Vastaheitolla voittoon.

kisaaja

Jeps 84g asson paino. Liitteenä kuva B4 vakaajan asennuksesta.
-Goldi

kisaaja

Täysin sama setuppi vakaajan ja 84g painon kera kulki Jyväskylässä. Taidan heittää mustan vakaajan taakse ja opettelen ajamaan ennen model expoa.
-Goldi

jos

Minkälaisia nopareita käytätte näissä b44 autoissa?? Tarkoitus olisi hommata uusi sensorillinen nopari ja moottori kombo, varmaankin lrp ja motiksi 10,5 lankanen. Niin mikä olisi sopiva nopari??
Tällaisella radalla ajelen: http://raumrc.net/index.php?action=media;sa=item;in=312
RaumRc

uijui

Nosram pearl istc v2 tai lrp sxx tc spec v2

Nuo ainakin pelaa.
Vastaheitolla voittoon.

JyrkiL

Ite olen viime aikoina touringissa käyttänyt Vampire Racing SR1+ noparia, koneraja 3.5t, koko runko alumiinia (LRP:hen erona kyljen jäähdytysrivat) ja puhallin päälle. On pysynyt viileänä touringissa ja eiköhän mokoma krossissakin toimi. On Power-Racingin hinnastoon verrattuna 30€ halvempi kuin LRP:n TC Spec-malli tuosta SXX:stä.

http://www.racersrcshop.com/vampire-racing-sr1-plus-esc-p-1209.html

Jos ei aio käyttää alle 5.5t koneita, niin sitten käy tuo edullisempi malli:

http://www.racersrcshop.com/vampire-racing-sr1-esc-p-1210.html

Tätä en itse hankkisi nelkkukrossiin, tai ainakin tuo puuttuva tuuletin on syytä ostaa samalla, krossarin korin sisällä kun tulee "ahtauden" takia paljon kuumempi kuin touringissa...

Ja kun laitteiden hintaero on 20€ ja tuuletin näemmä maksaa sen 8.90€, ei jää eroksi kuin se pyöreä kymppi...

Tämmöisiä aatteita.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

jos

Kuinka tehokas tuollainen 6,5 lankanen motti on, kun omassa kerhossa suositeltiin 10,5 lankasta mottia?? Pieni rata meillä ja vähän kokemusta 4wd krossista itsellä (2wd krossista 2 vuotta ja 1 talvi turitista kokemusta)
Taitaavaan tuo 6,5 olla liian tehokas itselle...
2wd krossia ajan tällasella http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=118&nid=163&lid=167&id=344
RaumRc

uijui

No mulla oli x12 6.5 lrp jkl:n wj:ssä, epa oli pakko pudottaa 85:een koska auto ei kertakaikkiaan pysynyt lapasessa. X12 8.5 on hyvä yleiskone, jos puhutaan nelkusta. Lisää tehoa sitten ennakolla....jos tarvii.
Vastaheitolla voittoon.

rMa

Lainaus käyttäjältä: jos - 09.04.12 - klo: 10.34
Kuinka tehokas tuollainen 6,5 lankanen motti on, kun omassa kerhossa suositeltiin 10,5 lankasta mottia?? Pieni rata meillä ja vähän kokemusta 4wd krossista itsellä (2wd krossista 2 vuotta ja 1 talvi turitista kokemusta)
Taitaavaan tuo 6,5 olla liian tehokas itselle...
2wd krossia ajan tällasella http://www.dualsky.com/pro_list_for.asp?sid=118&nid=163&lid=167&id=344
Tuota 10.5T lankaista taidettiin suositella tuuppiin? Edellä mainittu X12 8.5T tai ehkä 9.5T olisi varmasti passeli nelkkuun.

JyrkiL

Aikanaan ajoin itse nelkkua 6.5t Octa koneella lipo-aikakaudella ja se oli kyllä passeli esim Ulvilan vähän isommalle baanalle. varmaan 6.5t-8.5t on hyvä välikkö etsiä konesta.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

kisaaja

Myös nelkku menossa nippuun. Cavalierin setuppi tähänkin autoon ja sit testaamaan. Vähän on vielä vaiheessa...  kasausta suoritettu hieman manuaalista poikkeavalla järjestyksellä...
-Goldi

kisaaja

TQ ja voitto setuppi... nyt onnistui jo laittaa näkyville. PDF printter on ihan kätevä ;)
Cavalieri pohjilla tässäkin... kyllä ne isot pojat tietää :azn:
-Goldi

Datajätkä

kyssäri takahubeista, miten linkin kiinnityspisteet eroaa b44 ja b44.1 välillä. Eli siis B44.1 kiinnityspiste x vastaa b44 kiinnityspiste y:tä? Jotenki ei raskis niitä ökyhubeja ostella museoassoon.



Spif

Tässä vielä meikäläisenkin B-finaali setuppi ensimmäisestä Maastosarjasta.

B44.1
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

kisaaja

#231
Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 23.05.12 - klo: 22.02
kyssäri takahubeista, miten linkin kiinnityspisteet eroaa b44 ja b44.1 välillä. Eli siis B44.1 kiinnityspiste x vastaa b44 kiinnityspiste y:tä? Jotenki ei raskis niitä ökyhubeja ostella museoassoon.

Ehkä "vähän" myöhässä vastaan mutta B44 hubit ovat samat kuin B44.1 (A) kiinnityspisteet. (B) kiinnitykset ovat A reikien välissä ja ilmeisesti pykälän sisempänä. Molemmista (A) & (B) löytyy myös ylimääräinen reikä hubin ulkoreunalta.

Setuppia jakoon Joensuun kisoista. Vähän on autoa nostettu ylemmäs, diffejä kiristetty ja männät vaihdettu Vaasan kisan jälkeen. Oli hieman helmpompi ajaa noilla männillä röykkyistä rataa, sekä maavaran nosto auttoi pölkkyjen ylityksessä. Renkaita meni tälläkertaa molemmat setit, ilmeisesti pinnassa olleet kivet raapivat piikkejä hieman vauhdikkaammin :huh: Auto on aivan loistavassa iskussa ja tästä on helppo jatkaa kohti viimeisiä kisoja :azn:
Pistäkääs muutkin tiimin miehet kokemuksia säädöistä.

Edit... se setuppi... taas =)
-Goldi

kisaaja

EM-kisat takanapäin ja nelkku asson säädöt nyt näkyvillä.
Radan pinta oli kosteana aikas samanlaista kuin Vaasan radalla ja sillä lähdinkin taas Cavalierin säädöillä liikenteeseen. Pidon kasvaessa otin painoa pois akkujen välistä ja auto oli loistava! Rakensin kisoihin täysin uuden B44.1 FT kitin ja aika hiton kilpailukykyinen auto on suoraan paketista, sillä ainut optio-osa oli tuo asson oma lipo ballast paino. Muuten kaikki stokkia iskarin mäntiä ja diffin kuulia myöten. Suoritus oli pettymys mutta kuitenkin ihan ok B-finaalin voitto.
-Goldi

JSJ

Onko ihan normi juttu, että eturenkaat kuluu aika selvästi nopeammin kuin takarenkaat?

Järkeen käyväähän tuo on, mutta kun ei ole oikein vertauskohtaa. Auto tuntuu tasapainoiselta ajaa.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Vesa

Tuli tehtyä automerkin vaihdos kesken kauden, edellisen kanssa aikansa luisteltuani päädyin siihen alunperinkin toiseen vaihtoehtoon eli Asson B44.1:een.

Paljoa en ole kerennyt autolla ajaa, perussetupilla mennään Kiimingin radalla, ja suoraan toisella akulla 0.5s kovempaa ja 8-10s tuloksessa kovempaa kuin kertaakaan edellisellä autolla, jota ruuvasin laidasta laitaan paremman pidon toivossa.

Eli perussetupilla voi hyvin lähteä liikenteeseen Kimarin PM-radalla, molemmat renkaat toimii hyvin, itse olen mieltynyt enemmän JC:n ajettavuuteen.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

kisaaja

Tässäpä vielä kauden viimeiset setupit nelkkuun. Kun katsoo noita setuppeja mitä oon laittanut tästä autosta niin ei voi muuta sanoa kun että aika valmis paketti on. Autoa ei vaan ole tarvinnut ruuvata sillä se toimii joka paikassa. Liian kova huono-olo vaikutti alkuerien ajamiseen PM-kisoissa mut finaalissa paremmalla hapella tulosta ois voinu tulla jopa kisan kakkoseksi ilman pientä kolaria :) Eipä tuo haitannut sillä ekassa finaalissa vedin ite aivan törkeästi Norjalaista kylkeen ja kauden muut tulokset peittos pienen pettymyksen =) Eipä tarvii kalusto vaihtoehtoja mietiskellä jos tulee kova polte kisaamiseen, sillä nämä ovat aivan loistavia autoja!
-Goldi

Vesa

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

kisaaja

Sori mään... tää oli se one more year...
-Goldi

200t

Mitähäh? meinasko Goldi lyödä radiot naulaan vai?

kisaaja

Kilpailut on nyt ajettu. Katellaan joskus uudella innolla.
-Goldi