Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Thunder Tiger EK-4

Aloittaja mascot, 08.08.03 - klo: 10.54

Judenza

Mika, tiedän sen koska olen lukenut kaikki noi kommentit ja kattonu ne videot tosta autosta, mut tarkotin sellasii lähinnä et miten riittää pito jne.. Kyl sä tiiät..

Mike_87, erittäin paljon kiitoksia informaatiosta ja ilmeisesti Savage SS on vieläkin kestävämpi ja parempi kuin Savage 25?
Anteeksi pieni OT
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Judenza

Tarkotin kokonaisuutta eli alustaa jne..  :wink:

EDIT: Tai no jos en enää yrittäis selittää mitää, nubi mä vielä oon  :oops:
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Judenza

Pää käänty nyt ton Savage SS:n puoleen eli jatkan HPI Savagen topicissa. Kiitoksia vastauksista!
LRP Shark Monster, Ezrun 18A ja 5340kv combo.

Pekka V

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.
Oliko sinulla vanhempi malli?
Olen harkinnut kyseisen auton ostoa. Mitä osia sinulta meni siitä rikki?

Antti R

JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
-EhtoollisWeli

make72

Lainaus käyttäjältä: "Antti R"JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
juu ja se on uusi malli jossa on paranneltu ensimmäisen version huonoja ja heikkoja kohtia. mm kaasutin on erillainen ku 1. versiossa

jeejee

Onko tuossa autossa kalliit osat niin moottorin kuin auton? niin ja pitääkö tohon vaihtaa mäntä ja sylinteri vai pelkkä männän rengas kun tossa on vissiin sellanen?
http://www.midmad.com/downloads/may%2003%20calendars/may%202003%20cal%204%201600.jpg :shock:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "Mika"noi on 2 nelitahtia OS fs-26s-c, ei varmastikaan mikään tykki

Ei mutta vääntää.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

joo, mulla on ollu noitakin pari Superissa.

jeejee

Joo, mutta ei varmaan kahta?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

joo ei samaan aikaan  :D tai siis oli samaan aikaan mutta eri autoissa. mietteissä oli duunata tollanen twin engine peli, mutta ajan ja tilan puutteessa myin kaikki veks sitten lopulta. hauskoja pelejä ne oli, kiva kisata keskenään, kävivät kuin kello ja makee ääni, koskaan eivät sammuneet tmv. kuten 2-tahdit. hyviä aloitusmoottoreita (ekat jotka mulla oli) autoissa yhden veneen jälkeen

Ville Vainio

Lainaus käyttäjältä: "mascot"Tomsson: joo tuo on todellakin auton heikoin lenkki...myös S2 versiossa vakiona tuo vanha systeemi... mutta TT:llä on tuohon olemassa jo parempi tsydeemi... tuo hex kuppi on siinä uudessa systeemissä upotettu takalevyyn/syvemmällä motin ppersiissä ja paksumpi akseli moottorin sisälle....

Kaverilla katkesi 2kpl noita tarttiakseleita kunnes tuli tuommonen uudenmallinen ja nyt on kestänyt...

ja btw. Hobby Pointtiin on tulossa/tullut hyllyyn ko. autoja hintaan 799 € ilman radioita...


nyt lähtis tollanen paketti alle 500e :) vähän houkuttaa just myin mta4
Kyosho Inferno MP9e

Ville Vainio

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"rikkaus ei johdu suurista tuloista vaan pienistä menoista. oon kyllä itsekkin tyytyväinen taloon. onhan tää parin vuoden takainen asuntomessuykkönen. oli tässä kyllä rakentamistakin.

no sit asiaan. onkos täällä foorumissa muilla tätä autoa kun mulla ja timon(mascotin) kaverilla? ois mukava vähän judella nääs.


moro, onko sulla vielä ek-4? ite oon hommaamas, mta4 tilalle,
Kyosho Inferno MP9e

Ville Vainio

Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.


ei ollut!? Tä joko myit omas?
Kyosho Inferno MP9e

Puuha-Pete

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"Joo no on varmaan monessa(kaikissa) muussakin monsterissa enemmän maavaraa.

Ja tuon ek4:sen koneen ei tarvikkaan kiertää tuon enempää, kun autossa pitkät valitykset ja kone jaksaa VÄÄNTÄÄ.

Mutta silti ei ollut hyvä auto, konekin on prkl vaikea säätää.


ei ollut!? Tä joko myit omas?

Johan se myi sen aikoja sitten.

Ville Vainio

no ei se kauaa sillä ollu, saikohan käymää ollenkaan, hyvin siis
Kyosho Inferno MP9e

mike_87

Joo sain käymään muuten hyvin, mutta tyhjäkäyntiä en saanut millään pienemmälle. Luultavasti oli kaasarissa joku vika, ei ihme että nykyään myydään uusitulla kaasuttimella olevaa EK-4:ää.

Ja ripustukset oli vähän heikon näköiset, vaikkei mulla ehtinyt hajota.

Ville Vainio

nii oliko sulla toi ykkösversio, tossa gs-sutissa ne ripustukset on heikon näköset, normaalin rossarin ripustukset, minkä näkee siitäkin että normaalisti on se pikkupätkä sitä harmaata akselia, ja sen jälkeen hirvee jatkoakseli että saatu isot renkaat alle, eli vääntää aika julmasti niitä ripustuksia, mitkä on tehty puolet pienemmille rossarin renkaille, toihan on periaatteessa rossari, mut siihe on vaa väsätty kiireesti isot kumit alle,

ek, kyllä houkuttais :)
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

GS sutilla on voitettu useita kisoja ympäriinsä joten tuskin nyt ihan avuttomasta autosta on kyse ja sillä voi sentään ajaa

ek:lla se taitaa olla enemmänkin sellasta rymistelyä, ajamisesta ei oo tietoakaa, mutta kuinka vain

mike_87

Samaa mieltä olen Mikan kanssa ajo-ominaisuuksista Ek:n suhteen. Ihan tosi, ei sillä voi ajaa esim. mitään rataa. Se konekin on niin törkeän iso ja painava. Oikeesti auto kulkee hieman vasen puoli alempana missä kone on.

Sit niistä riputuksista, että niissä on jo uutena sellasta klappia, et anta auton pituussuunnassa pari milliä liikkua. Ohjausservon pysyessä liikkumattomana, renkaat heiluu todella paljon, vrt. vaikka crossiin.

Vielä koneesta pakko sanoa, että fuili sille maistuu.

Gs Sut paljon parempi, vaikka sitä olenkin myymässä. Mut oon päättänyt lopettaa RC-harrastuksen.

SlidSlide

Ei mulla ihmeempiä ongelmia Ek-4:en kans säädöissä enään ole. Vähän alussa, mut enään ei oo ollu.  Ihmettelen vaan kun täytyy olla isot kierrokset ennen ku auto liikahtaakaan. Ajettavuus on kyllä aika vaikeeta, mut kaiken oppii ajallaan. Väännöstä on jo puhuttu ja sitä kyllä riittää. Mun Ek-4 on Mike_87 vanha. Ei siinä kaasarissa oo mitään vikaa. Moitteettomasti oon saanu sen toimii.

Vielä 1 kysymys. Niille joilla on ollu molemmat autot, Savage ja Ek-4, niin onko Savage ehdottomasti helpompi säätää kuin Ek-4. Aattelin vaan et jos jossain vaiheessa jonkun Savagen Savageperheestä hommais.

Tuhnu

Mä hommasin itelleni just EK-4 V2:n ja siitä on se tartti tsydeemi sökö.
Saakohan RC-sabesta sellasseen sisuskalun erikseen vai joutuuko koko posken vaihtaa ja sitte sellanen että saako siihe jostai palotilan ku edellinen omistaja on vääntäny näemmä tulpan väärille kierteille??

tumppi91

Ne kierteethän on sylinterin kannessa.Vaiha pelkkä kansi. :wink:

Tuhnu

Ai siis tuossa pannussa ei ole irroitettavaa palotilaa erikseen??
No, eipä sen puolee ku näytti olevan sabella aika halvalla se ku hinta oli jossai 25€ pintaan.

Mutta se käynnistys hommeli on vielä avoin..

timomk

#115
moro! onko järkee ekaks polttikeksi? ostaisin kaverilta 250e-300e ton virimoottorilla ja parilla option osilla (siis rtr varaosilla) eli kestääkö rajuja hyppyjä ja paljon ajoo ja miten paljon kuluttaa vakio motilla (siis kuin kauan pystyy ajaan)

ps:auto on uusi v2 malli
Ny muuten hajos joku :D

MarkoL

Kannattaa miettiä pari kertaa. Autohan on siinä mielessä erikoinen että siinä on iso moottori mutta siitä johtuen kytkin on kovilla koska moottori on vääntävä ja ei kierrä paljoa. Lisäksi se ei ole kauheen helppo säädettävä jo pelkästään sen takia että siinä on käyntiääni toisenlainen kuin pienemmisä moottoreissa. Välillä kun sillä ajeli niin tuli mieleen vanha 500 KX:ni kun se paukautti putkeen jossain vaiheessa samaan tyyliin. Tankki on normi kokoa ja menee tyhjäksi varmaan 5 minuutissa. Alustaltaan se on vanhan m8:sin tyyppinen ja vanteissa on on tosi iso offsetti. Tukivarret saattaa olla samat kuin buggyssä mutta siitä on tehty monsteri laittamalla levittävämmät vanteet. Omani möin pois kun hieman petyin autoon. Auto vaatis mm. 2-vaihteisen laatikon niin kytkin ei olisi niin kovilla ja kulkua riittäis. Niin ja v2:nen oli munkin ja se oli punainen jossa oli ainakin etupäässä Kyoshon iskarit.

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

timomk

eli säästän rahat parempaan polttis truggyyn (lrp s8tx team malli)
Ny muuten hajos joku :D

timomk

tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?
Ny muuten hajos joku :D

Antti M

Lainaus käyttäjältä: timomk - 29.12.09 - klo: 11.52
tuossa mietiskelin että onko kellään hajonnu sitten mitään??? siis noista moottorin säädöistä sen verran että ei ole vakio mosaa vaan ihan eri ja tehokkaanmpi mutta sasko tohon pienemmät välitykset ettei se kytykin hajois niin herkästi kun kerta vääntöä on?

Hei älä ees suunnittele ton ostoa, samalla rahalla saat parempaakin, ja myydään osiota kannattaa seurata :wink:
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!