Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ultima SC (Short Course) 2WD

Aloittaja Mika R, 24.11.09 - klo: 13.23

Blaze

Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 06.09.12 - klo: 22.15
Paskoo renkaat ja lähtee auto ilmaan mut voi jotai videoit laitaa kyll vai minkä laisii haluut
Jotai ajovideota

Hyrsleri

Lainaus käyttäjältä: Blaze - 06.09.12 - klo: 22.16
Lainaus käyttäjältä: vilve97 - 06.09.12 - klo: 22.15
Paskoo renkaat ja lähtee auto ilmaan mut voi jotai videoit laitaa kyll vai minkä laisii haluut
Jotai ajovideota

Mitä vaan. Kuulostaa tooooosi hauskalta autolta kun:
-ei voi ajaa kaasu pohjassa
- ei voi kiihdyttää kunnolla
- ei renkaat kestä

Ei mee jakeluu. Usko huvikses muita. Laita max 8.5t kone niin renkaat kestää, auto ei lennä kuuhun ja kiihtyy ihan yhtä hyvin kuin nykyisellä koneella...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

vilve97

Pystyy kiihyttää kaasu pohjassa jos on keulimis tuet tai kytkin löysällä ja mitä leveemmät renkaat niin kesää paremmin
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Volvospede

Mä haluun nähä renkaan paskomis videon.

Eikä ilmaan lähtökään haittais.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

vilve97

Ja renkaat maksaa vtusti ja kori paskooo ku se nous viikonloppuna lentoon aika korkeelle ja näytti tulevan nätisti alas mut tulikin ryminällä :evil:
Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

Hyrsleri

Jätä noi veet ja peet pois. Uskotaan muutenkin  :azn:
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

vilve97

Ultima Sc 2,5T Stampede 4x4

allu 6

Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

allu 6

Mites ootte diffin shimmaileet, kun mulla oli shimmit kuperina.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

-Juho-

Sinne voi laittaa vähän alkuperäisiä paksummat shimmit, olikohan 0,2-0,3mm. Ulkohalkaisijan ei tarvitse olla ihan yhtä suuri. Diffi kestää parempana vähän pidempään.
Liikaa Kyoshoja

allu 6

Onkos muuten kukaan saanut diffin ratasta halki kun mä. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

mikari

ootko ajanu p*skarinkiä sillä?
Kiitos 20 vuodesta!

AnttiL

Kyllä noita on mennyt. Ei usein, mutta joskus.

allu 6

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 07.10.12 - klo: 11.55
ootko ajanu p*skarinkiä sillä?
Kyllä sille on annettu kenkää vaikka miten.Kyllä se 2 vuotta kesti.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Ender

Oli sen verran mukavat SC-kisat Tikkurilassa, että kai tämäkin luokka vaatii vähän lisäpanostusta.

Kisailtiin siis kahdella Kyosho Ultima SC RTR-autolla ja nyt olisi mietinnässä noiden autojen virittely.

RTR –autoihin jo tehdyt muutokset:
- Noparit: Hobbywing XERUN 60A ja Hobbywing Xtreme Stock (60A)
- Moottorit: Hobbywing Xerun 10.5T
- Moottorin keskityssarja
- ST Racing Concepts Aluminum Finned Heatsink Motor Plate
- Kyosho 26T SP Idler Gear
- Servona: Savöx SC-1258TG
- Toisessa autossa HPI Blizin iskarit ja toisessa Kyoshon omat (+ vaihdettu parempi tiiviste)
- Pro-Line Flo-Tek Body
- Renkaat: Schumacher "Mini Pin" Short Course Tires (Yellow),  JConcepts Profiled Short Course Tire Insert (Firm) , Pro-Line Renegade 2.2/3.0 One-Piece Wheels


Iskarit olisi kyllä hyvä vaihtaa Velvet –iskareihin, mutta kahteen autoon noiden päivitys tulee aika kalliiksi, joten ainakin toistaiseksi mennään RTR ja HPI:n iskareilla. Big Bore iskareiden hyöty on muutenkin varmaan suurempi ulkoradoilla kuin sisäradoilla ?

Nopareissa on Stock- softa nollaennakolla ja ennakoiden säätämisellä voisi varmaan parantaa suorituskykyä. Tähän en ole vielä tutustunut, joten tästä voisi vaikka aloittaa.

Kisoissa näytti olevan myös paljon 8.5T koneita... Olisiko tämä hyödyllinen päivitys?

Välitykset ovat vakiot. Sopisiko esim. Tikkurilan radalle paremmin joku muu välitys ?

Nivelvetarit on myös harkinnassa ja tulee varmaan ostettua jossain vaiheessa.

Molemmissa autoissa on UR 40 iskariöljyt ja vakiojouset.

Diffissä on UR 5000 öljyt. Diffiin vaihdettu paksumpi  shimmi (5x10x0.2mm) ja Kyoshon  KYOORG045S O-rengas.Öljyt tulee kuitenkin aika nopeasti ulos. Onko tähän jotain viritystä olemassa ?

Molemmissa autoissa on akku siirretty eteen ja lisätty vielä vähän painoja etupäähän. Toisessa autossa myös nopari on siirretty keskelle akun taakse. Näistä painopisteen muutoksista oli kyllä suuri hyöty. Ohjattavuutta tuli paljon lisää ja auto käyttäytyy hypyissä paremmin.

*HOKE*

Kaikkein tärkein päivitys autoon on jäykemmät jouset.

Eli jäykimmät mitkä kössöltä noihin iskareihin saa.
Taisi olla #75 eteen ja #70 taakse.

jarkko

Kuinka paljon 2WD SC-auton ajettavuuteen tai takapitoon yleisesti (merkistä riippumatta) vaikuttaa korin "lisäpalat"
-lavan takareunaan kiinnitetty irtosiipi
-ohjaamon takakulmien paikkeille kiinnitetyt numerolatkät

SC cupin kisan kuvissa joillakin näkyi olevan toinen tai molemmat käytössä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Ender

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 24.10.12 - klo: 14.41
Kaikkein tärkein päivitys autoon on jäykemmät jouset.

Eli jäykimmät mitkä kössöltä noihin iskareihin saa.
Taisi olla #75 eteen ja #70 taakse.

Nuo tilattu. Samoja suositeltiin myös R/C Tech -foorumilla. Jos hyvin käy, pääsen testaamaan niitä jo tällä viikolla Tikkurilassa.

Diffeihin ajattelin kokeilla Black Greasea, jos se vaikka pysyisi paremmin sisällä.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: jarkko - 24.10.12 - klo: 15.53
Kuinka paljon 2WD SC-auton ajettavuuteen tai takapitoon yleisesti (merkistä riippumatta) vaikuttaa korin "lisäpalat"
-lavan takareunaan kiinnitetty irtosiipi
-ohjaamon takakulmien paikkeille kiinnitetyt numerolatkät

SC cupin kisan kuvissa joillakin näkyi olevan toinen tai molemmat käytössä.


Hyvin nimellisestä vaikutuksesta kyse.

Huom... SC kupin säännöt sallii ainoastaan korin mukana tulevat lirpakkeet

allu 6

Käykö jonkun muun merkin jouset iskareihin.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

JiiVee

Käy kun halkaisija on sama ja pituus ainakin lähes sama.
pöö

allu 6

#381
Sitä ajoin takaa onko löytyny sopivaa jousi sarjaa joltain muulta merkiltä.Nimittäin noi vakiot on liian pehmeet.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

himoto1

Tarviiko tässä autossa ostaa akkua ja laturia erikseen, kun ostaa täältä?   linkki: http://www.rcq.fi/rcqwebshop/RcqProducts/product.aspx?ArtNr=01.30855X

saunatonttu99

#383

andy98

Kyllähän tohon hintaan saa jo tosi paljon paremmat lipot ja lipolaturin.Kattoo vaan hobbyking verkkokaupasta 2s hardcase lipon.Lipo akut ovat myös paljon pitkäikäisempiä. :azn:
hong nor x1

saunatonttu99

juu niin saa mutta itsellä on vain orioneista kokemusta niin annoin nuo esimerkiksi:)

Veskuvaan

Itse olen ollut kyllä tyytyväisempi Flightmaxin akkuihin kuin Orioneihin
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

muppe

http://fi.eurorc.com/product/101/teamc-front-shock-absorber-2 onkos toi iha sekundaa, itselle ei paljon mitään muuta väliä kuin ettei raapisi pohja maata ländätessä
kyosho ultima sc

jon.lindgren

En ota kantaa linkkaamiisi iskareihin mutta auto saa ja sen pitääkin pohjata ländätessä. Varsinkin isoissa hypyissä ilman kunnollista alastuloa. Muuten hajoaa jotain.

goos

Lainaus käyttäjältä: muppe - 27.03.13 - klo: 08.25
http://fi.eurorc.com/product/101/teamc-front-shock-absorber-2 onkos toi iha sekundaa, itselle ei paljon mitään muuta väliä kuin ettei raapisi pohja maata ländätessä
Noilla ajetaan kisaa :) eli ovat ihan priima tavaraa ainoa ongelma vaan että ovat buggylle. Tarvitset hiukan pidemmät iskarit, eli TS2/TS4 iskarit jos TeamC tuotteita haluat.

tai sit laitat suoraan big boret:
http://fi.eurorc.com/product/3375/teamc-12mm-big-bore-shock-absorber---taka-2kpl
http://fi.eurorc.com/product/3374/teamc-12mm-big-bore-shock-absorber---etu-2kpl
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook