Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit

Aloittaja zhoop, 25.10.03 - klo: 17.46

ghhgtd

Mää oon vaihtanut yhden osan alumiiniseen ja nyt en ole saanut siitä mitään rikki. Eli siis kannattaa vaihtaa alumiiniset caster palat (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=37895&grpid=3901).
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Penguin

Vaihtaa vasta sitten kun menee muoviset rikki. Meillä on (ollut) puolenkymmentä Stampedeä ja pari Rustleria, eikä vielä yhdestäkään ole mennyt alkuperäiset caster-palat rikki.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Speed79

minulla päinvastasia kokemuksia kuin penguinillä syksyllä hankittu Rustleri ja ekalla viikolla kaksi vakiota hajalle seuraavalla 1 rpm nyt alumiiniset siitä saakka eikä ole ollut ongelmia keston kanssa. Ensimmäinen vakio meni törmätessäni naapurin e-maxxiin, toinen meni kun heitti about 60 kilsan nopeudesta montusta lentoon ja laskeutui eturenkaalleen alas. rpm meni hajalle soramontulla eturenkaan osuessa kiveen.
Kyosho Mega Force. HPI Savage Flux XL, HPI Vorza Flux

Penguin

Niin sitä tarkoitin, että etukäteen ei kannata vaihtaa jokaista osaa ns. kestävämpään, mikä jollain toisella on mennyt rikki. Muuten saa vaihtaa koko auton ja silti siitä vielä hajoaa jotain. Sitä kun ei koskaan tiedä mikä osa kenelläkin rikki menee, kun riippuu kovin paljon siitä mihin törmäilee ja miten.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

ghhgtd

Näinhän se on, itekkään en kesällä saanut yhtään caster palaa rikki mutta nyt talvella meni monta (pakkanenhan vaikuttaa kans). Ja sabestahan saa aina vara- ja viriosaa suoraan varastosta eli nopeasti osat saa jos sieltä tilaa (monesti seuraavana päivänä postiluukussa).
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Habaku

Heräsi kysymys, onko tukivarret huonot, jos ei kärsi ajaa kiveen yms...  :lol: Kokeileppa speed79 kolauttaa ne alumiiniset, mitä ne sanoo.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

pasi78

#7356
Ajattelin pistää tuon stampede xl-5 varaosa-autoksi ja ostaa stampede vxl-mallin.Pari kysymystä:Mulla on tuolle xl-5:lle 8,4v 4600mah akku jolla xl-5 liikkuu melko rivakasti,tosin ei ole paremmasta tietoa,eli miten tuo akku liikuttaa vxl harjattomalla koneella olevaa?

Jatkossa varmaan tulee lipot laitettua mut aluksi tuolla akulla vois kurvailla.

Joku asiantuntia voisi laittaa linkin sellaiseen balancerilla olevaan laturiin jossa ei tarvitse erillistä virtalähdettä..ja toisekseen hyvään 2 kennoiseen lipoon joka mahtuu vxl akkukoteloon suoraan modaamatta?

Ja nämä mielellään suomalaisesta kaupasta..

kiitokset jos joku kehtaa helppiä!

Sitten vielä kysymys et onko noissa kaikissa lipoissa balanserille oma johto vai miten toi on toteutettu?

fergu

Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Gurvus

Satuin jostain lukemaan että toisin kuin VXL-malli, tämä vanhempi Stampede XL-5 ei ole kuulalaakeroitu. Mutta mistä osista laakerit puuttuvat? Renkaissa ei ymmärtääkseni ole, mutta pitäisikö myös voimansiirtoon hommata? Entä minkälaiset olisivat passelit?

EDIT. Nämä taitavat sopia renkaisiin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/14862/n/Traxxas-Ball-Bearings-5x8mm-2

Miten paljon nuo renkaitten laakerit muuten parantavat kulkua?

ghhgtd

Lainaus käyttäjältä: pasi78 - 06.02.11 - klo: 15.46
Ajattelin pistää tuon stampede xl-5 varaosa-autoksi ja ostaa stampede vxl-mallin.Pari kysymystä:Mulla on tuolle xl-5:lle 8,4v 4600mah akku jolla xl-5 liikkuu melko rivakasti,tosin ei ole paremmasta tietoa,eli miten tuo akku liikuttaa vxl harjattomalla koneella olevaa?

Jatkossa varmaan tulee lipot laitettua mut aluksi tuolla akulla vois kurvailla.

Joku asiantuntia voisi laittaa linkin sellaiseen balancerilla olevaan laturiin jossa ei tarvitse erillistä virtalähdettä..ja toisekseen hyvään 2 kennoiseen lipoon joka mahtuu vxl akkukoteloon suoraan modaamatta?

Ja nämä mielellään suomalaisesta kaupasta..

kiitokset jos joku kehtaa helppiä!

Sitten vielä kysymys et onko noissa kaikissa lipoissa balanserille oma johto vai miten toi on toteutettu?

Nykyäänhän tulee varmaankin pihasuttaukseen parhaat lipot hobbykingiltä. Itse olen tosin joutunut veistämän rungosta palasen että saan johdot tulemaan kun ne tulevat sivulta, eli kannattaisi varmaan hankkia semmoiset jossa tulee keskeltä. Ja saksan varastoltahan kannattaa tilata enempi kuin yksi kappale koska postikulut ovat vähintään sen noin reilu 20€ aina 10:en kiloon asti. wink wink, jos et ole vielä ostanut sitä autoa, katso minun allekirjoutuksessa näkyvä linkki :wink:.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

nestori

Mitkä välit vastaa mod1:senä 20/90 välejä 48p:nä.Ja minkälainen homma on hioa 5mm akseli 3.2mm.

rottapaavo

#7361
.
.

nestori

Niin mä hankinkin mod1 pinjoneita.Kun vaan tietäs et mitkä rattaat tilais.

Chili

Lainaus käyttäjältä: nestori - 08.02.11 - klo: 20.03
Niin mä hankinkin mod1 pinjoneita.Kun vaan tietäs et mitkä rattaat tilais.
Välityshän on 20/90, eli 1:4,5 elikkä, sinun pitää tietää sopivien spurrien koko ja sitten siihen 4,5 kertaa pienempi pinjoni, esim: Spurri = 45 hammasta, pinjoni olisi tällöin 10 hampainen.
Ja akselin hiominen on tuskin helppoa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Penguin

Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 08.02.11 - klo: 15.18
Satuin jostain lukemaan että toisin kuin VXL-malli, tämä vanhempi Stampede XL-5 ei ole kuulalaakeroitu. Mutta mistä osista laakerit puuttuvat? Renkaissa ei ymmärtääkseni ole, mutta pitäisikö myös voimansiirtoon hommata? Entä minkälaiset olisivat passelit?

EDIT. Nämä taitavat sopia renkaisiin:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_363/products_id/14862/n/Traxxas-Ball-Bearings-5x8mm-2

Miten paljon nuo renkaitten laakerit muuten parantavat kulkua?

Pyörännavoista puuttuu laakerit XL-5 -mallissa, ainakin vanhemmissa. Melkein kannattaa samalla päivittää navat uudempaan malliin, johon käy 5x11x4-kokoinen laakeri. Tällöin auton kaikki laakerit on saman kokoisia ja nuo suuremmat kestävät paljon paremmin ehjänä. Tuo pienempi koko on alimitoitettu ja melkein huonompi vaihtoehto kuin vakiona olevat pronssiholkit. Jos auto ja pyöränakselit on kovin vanhat, niin voivat olla liian väljät ja nekin joutuu uusimaan. Muuten riskinä on, että pyörivät laakerin sisärei'ässä eikä laakeri pyöri.

Laakerit poistavat vastusta merkittävästi. Käytännössä näkyy moottorin vähäisempänä lämpenemisenä, parempana suorituskykynä ja lisääntyvänä akun kestona ja sitä kautta pidempänä ajoaikana. Yksi etu on myös siitä että laakerin sisäreikä ei kulu väljäksi, kuten holkkit tai niissä pyörivä akseli ja siten pyörien kulmat ovat paremmin paikallaan ja klappia on vähemmän.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

nestori

Mitenkäs jos laittas 32p rattaat niin mitä 48p välejä vastais 19/60 tai 21/60.

Chili

Välitystesi keskiarvo on 20/60, eli 1:3.
nyt teet hammasluvuista suurempia, koska hampaat ovat pienempiä.
Esim: 30/90.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

pasi78

On se kyllä hurja ero xl-5 stampalla ja vxl,kummassakin olen käyttänyt 8,4v 4600mah nimh akkua.Hallissa missä ajelen,on sellainen lattia jossa puolet on liukasta ja puolet niin pitävää ettei sutostele ollenkaan vakiokumeilla.On kyllä keulimistuelle todellakin käyttöä:)

Näkyy melko helposti katolleen saavan,toisin kuin xl-5.Puoli kierrosta on slippery auki,pitäsköhän kääntää lisää?

Ajelee nyt tuolla akulla mut vissiin sitten 2s 5000mah lipolla tulee taas huomattavasti lisää liikettä vai kuinka?Tuleeko ihan rajustikkin tuohon 8,4v4600mah nimh verrattuna?

Mites jos ajelee kesälämpimillä noilla vakiovälityksillä,kuumuuko kone kui paljon eli kannattaako miten tarkasti seurailla lämpöjä koneelta?Huolettaa tuo kuumuminen et sären viel tuon motin..

Jape1

Moikka,
uusi hemmo ilmoittautuu ja esittää heti "viisaan" kysymyksen  :grin: .
Olen tilaamassa Ebay :n kautta Traxxas Stampede 4x4 VXL :n. Kysymys kuuluukin: toimiiko auto suomessa oikeat taajuudet?? Yrittäkää ymmärtää noviisin kysymyksiä  :wink:
Stampede 4X4 VXL

Gurvus

Lainaus käyttäjältä: Jape1 - 12.02.11 - klo: 17.32
Moikka,
uusi hemmo ilmoittautuu ja esittää heti "viisaan" kysymyksen   .
Olen tilaamassa Ebay :n kautta Traxxas Stampede 4x4 VXL :n. Kysymys kuuluukin: toimiiko auto suomessa oikeat taajuudet?? Yrittäkää ymmärtää noviisin kysymyksiä   

Tarkoitat ymmärtääkseni että toimiiko Suomessa Amerikasta ostettu auto taajuuksien puolesta. Jos näin on, niin vastaus on kyllä. Maanosallahan ei ole mitään tekemistä rc-radioiden taajuuksien kanssa, kysehän on vain lähettimen ja vastarin välisestä yhteydestä  :wink:. Vai tarkoititko jotain aivan muuta, kysymyksestä oli aika hankala saada selvää.

Jape1

Lainaus käyttäjältä: Gurvus - 13.02.11 - klo: 17.53
Lainaus käyttäjältä: Jape1 - 12.02.11 - klo: 17.32
Moikka,
uusi hemmo ilmoittautuu ja esittää heti "viisaan" kysymyksen   .
Olen tilaamassa Ebay :n kautta Traxxas Stampede 4x4 VXL :n. Kysymys kuuluukin: toimiiko auto suomessa oikeat taajuudet?? Yrittäkää ymmärtää noviisin kysymyksiä   

Tarkoitat ymmärtääkseni että toimiiko Suomessa Amerikasta ostettu auto taajuuksien puolesta. Jos näin on, niin vastaus on kyllä. Maanosallahan ei ole mitään tekemistä rc-radioiden taajuuksien kanssa, kysehän on vain lähettimen ja vastarin välisestä yhteydestä  :wink:. Vai tarkoititko jotain aivan muuta, kysymyksestä oli aika hankala saada selvää.
Juu tuota tarkoitin, ja Pede lähti tilaukseen. Kiitos  :azn:
Stampede 4X4 VXL

Jape1

Sitten vielä toinen noviisin kysymys  :grin:. Mitä tuohon Pedeen kannattaa päivittää, siis asentaa jotain kestävempiä,  parempia osia?
Aikaa tilata kun autoakaan ei vielä ole.
Stampede 4X4 VXL

pinotex

Lainaus käyttäjältä: Jape1 - 13.02.11 - klo: 18.39
Sitten vielä toinen noviisin kysymys  :grin:. Mitä tuohon Pedeen kannattaa päivittää, siis asentaa jotain kestävempiä,  parempia osia?
Aikaa tilata kun autoakaan ei vielä ole.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31083&grpid=3901
Nuo ainakin kannattaa tilata os meinaa vähänkään hyppiä, itsellä on mennyt alkuperäisiä muutama kappale mutta kun päivitin noihin niin ei ole hajonnut.Muita rungon osia iteltä ei ole mennyt.


Gurvus

Ainakin takatuuppari Stampedessa on hyvin vähän helposti hajoavia osia. Nelivedon rakenne näyttää kuitenkin sen verran erilaiselta, että kannattaa kysellä ennemmin siellä Stampede 4x4 -topicissa, jollainen täällä ainakin joskus oli. Hyvä päivitys jokaiseen automalliin on LiPo-akut NiMh-tyyppisten tilalle. Lipot ovat lähes joka suhteessa parempia muihin akkutyyppeihin verrattuna, joskus jopa hinnaltaan jos Kiinasta tilaa.

Jape1

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=31083&grpid=3901
Nuo ainakin kannattaa tilata os meinaa vähänkään hyppiä, itsellä on mennyt alkuperäisiä muutama kappale mutta kun päivitin noihin niin ei ole hajonnut.Muita rungon osia iteltä ei ole mennyt.
[/quote]
Ja mitäs nuo on?  :grin:
Montako tarvitaan ja mihin menee? Myydäänkö nuo pareittain?  :grin:
Sori, tiedän tyhmiä kysymyksiä. Yrittäkää ymmärtää  :tongue:
Stampede 4X4 VXL

Jape1

niin joo tosiaan 4x4 versio tulossa
Stampede 4X4 VXL

pinotex

OHO, en huomannutkaan että se olikin 4x4 :roll:, mutta kumminkin nuo ovat ne taka kulmat en tiedä nimeä. Katsoin tossa nopeasti että ovat samanlaiset tuossa nelkussa ja takatuupparissa joten minusta käyvät tuohon nelkkuun, sanokaa os olen väärässä sillä en ole aivan varma.

Osat myydään pareittain ja ei tarvii kuin yhdet.

Jape1

Elikä lipo akku ja noi takakulma -jutut  :grin:. Nothing else?
Stampede 4X4 VXL

Jape1

Lainaus käyttäjältä: Jukka - 25.10.03 - klo: 18.09
Vielä ei ole hajonnut mitään muuta kuin auton mukana tulleet vakioservot joiden kestävyys oli jo ostaessa tiedossa.
Ekana autoon kannattaa vaihtaa elektronin nopari mekaanisen tilalle. Ajoaika pitenee ja saat varaservon ohjaukseen. Motti ei myöskään ole mikään huippu, mutta kyllä silläkin hyvin toimeen tulee.
Millanen servo tuohon kannattaa vaihtaaja tuo elektroninen nopari? Mallia?
Stampede 4X4 VXL

-HL-

Ei kannata välittää, 7 vuotta vanha viesti ja asiat on muuttunut.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo