Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

LRP blast s10 buggy / truggy / monsu / touring / SC

Aloittaja jonu93, 26.05.10 - klo: 20.00

mof

Ja toki sekin vaikuttaa että kuinka ja minkälaisella alustalla sitä autoa kaatelee... jos se lentää jatkuvasti katolleen perä edellä isojen hyppyjen jälkeen, niin onko tuo ihmekään jos hajoaa...

HMS77

Milläs nimellä LRP tunnetaan jenkkilässä? Kun ei tuota merkkiä tunne Tower, Amain, eikä Liquidikaan.
Joltain foorumilta olin myös lukevinani että LRP ei valmistais itse autojaan, mutta se oikea valmistaja jäi hämärään..
Team Associated on LRP:n sähkö-osien levittäjä jenkeissä, mutta entäs autot?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

TheArska

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.10 - klo: 16.17
Milläs nimellä LRP tunnetaan jenkkilässä?
Joitain täällä lrp merkillä myytyjä autoja on myyty jenkeissä esim. duratrax ja anderson merkeillä(esim. lrp sharkkia ainakin myytiin myös nimillä yokomo mb-4, anderson(racing)mb-4, duratrax vendetta, ftx blaze..voi olla että unohtui vielä joku), taisi olla niin että esim. lrp shark:n valmistaja oli tuo anderson...mutta eipä tuota lrp blast:ia taida saada kuin lrp merkkisenä, ainakaan vielä...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

HMS77

Voi morjens...
Nyt alkaa tosiaan tuntumaan että ei halvalla tosiaan hyvää taida saada..

Ajokerta numero 3 takana, kerkesin ajaa peräti 5 minuuttia kun slippery alkoi luistamaan taas aivan tuhottomasti. Samoten etudiffistä alko kuulumaan raksutusta.

No, kotia ja auto osiin ja kappas, etudiffin lautaspyörästä puuttuu yksi kokonainen hammas ja muista on palasia lohkeillu, ei hemmetti mitä laatua!
Taitaa tehdä LRP hyvin lyhyen visiitin meikäläisen omistuksessa jos laatu on tätä.
Huvittavintahan tässä on se, että kertaakaan en ole päässy edes polettamaan koko autoa saati sitten ajamaan edes kahta akkua tyhjäksi, kun tuo hemmetin slipperykin vaan luistaa vaikka miten kiristää..

Uskomatonta p*skaa kyllä, ei voi muuta sanoa..  :huh:

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

mof

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.10 - klo: 19.29
Voi morjens...
Nyt alkaa tosiaan tuntumaan että ei halvalla tosiaan hyvää taida saada..

Ajokerta numero 3 takana, kerkesin ajaa peräti 5 minuuttia kun slippery alkoi luistamaan taas aivan tuhottomasti. Samoten etudiffistä alko kuulumaan raksutusta.

No, kotia ja auto osiin ja kappas, etudiffin lautaspyörästä puuttuu yksi kokonainen hammas ja muista on palasia lohkeillu, ei hemmetti mitä laatua!
Taitaa tehdä LRP hyvin lyhyen visiitin meikäläisen omistuksessa jos laatu on tätä.
Huvittavintahan tässä on se, että kertaakaan en ole päässy edes polettamaan koko autoa saati sitten ajamaan edes kahta akkua tyhjäksi, kun tuo hemmetin slipperykin vaan luistaa vaikka miten kiristää..

Uskomatonta p*skaa kyllä, ei voi muuta sanoa..  :huh:



No niin no... eihän se yllätyksenä pitäisi tulla että halvalla ei yleensä saa hyvää.

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.07.10 - klo: 19.04
Nopeasti ne jotkut vaan tekee johtopäätöksiä..  :roll:

HMS77

Lainaus käyttäjältä: mof - 01.08.10 - klo: 20.10
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 01.08.10 - klo: 19.29
Voi morjens...
Nyt alkaa tosiaan tuntumaan että ei halvalla tosiaan hyvää taida saada..

Ajokerta numero 3 takana, kerkesin ajaa peräti 5 minuuttia kun slippery alkoi luistamaan taas aivan tuhottomasti. Samoten etudiffistä alko kuulumaan raksutusta.

No, kotia ja auto osiin ja kappas, etudiffin lautaspyörästä puuttuu yksi kokonainen hammas ja muista on palasia lohkeillu, ei hemmetti mitä laatua!
Taitaa tehdä LRP hyvin lyhyen visiitin meikäläisen omistuksessa jos laatu on tätä.
Huvittavintahan tässä on se, että kertaakaan en ole päässy edes polettamaan koko autoa saati sitten ajamaan edes kahta akkua tyhjäksi, kun tuo hemmetin slipperykin vaan luistaa vaikka miten kiristää..

Uskomatonta p*skaa kyllä, ei voi muuta sanoa..  :huh:



No niin no... eihän se yllätyksenä pitäisi tulla että halvalla ei yleensä saa hyvää.

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 31.07.10 - klo: 19.04
Nopeasti ne jotkut vaan tekee johtopäätöksiä..  :roll:

Tuo kommenttini liittyi tapaukseen jossa autoa arvosteltiin laadullisesti heikoksi ilman että sillä oli kyseinen henkilö edes ajanutkaan.

Sitten kun on niitä omakohtasia kokemuksia kuten nyt mulla niin SILLON on varaa tehdä myös niitä johtopäätöksiä..

Muutenkin, pelkän hinnan perusteella tehtäviä johtopäätöksiä on turha tehdä, vaikka ne tässä tapauksessa osuikin melko oikeaan.
Onhan esim. Traxxasin XL-5-mallisarjan autotkin melkein samanhintasia mutta silti suht kestäviä..  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Heuli

Ei ihmekään jos ei pysy läjässä kun mennään vaihtamaan moninkertaisesti tehokkaampaa konetta tilalle. Harva noista halpislaitteista kestää sitä mabuchia/vakiohiilikonetta kireämpää, koska niitä ei ole sellaiselle tarkoitettu. Markan laitteisiin markan sähköt, kisalaitteisiin voi sitten laittaa niitä kireimpiä koneita.

HMS77

Totta tuokin. Mutta koska tähän autoon on jengi vaihdellut tehokkaampaa tekniikkaa ilman vastaavia vaurioita, tai ainakaan en ole moisista lukenu tältä foorumilta, niin eipä juolahtanu mieleen ettei voimansiirto kestäis harjatonta tekniikkaa.
Vai eikö jengi vaan yksinkertaisesti kerro kaikkea mitä autostaan hajoaa..?  :huh:
Sehän se ei taas palvele kenenkään etuja, itekin tämän ostin koska täältä luetun perusteella tämä olisi suht kestävä auto..  :roll:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Rph

Mulla varmaan eniten kilometrejä takana tällä autolla tässä topicissa. Joten vaurioraporttia kehiin. Buggysta olen saanut rikki seuraavat osat:

- Spurgear, omaa tyhmyyttäni laitoin vääränlaisen ruuvin mottorin kiinnitykseen, joka sitten löystyi ajossa, jonka seurauksena hammastus kärsi.

- Siipi, piti vaan väkisin hypätä hyppyristä joka oli jo kulunut perspotkijaksi.

- Diffin ulostulo, vuotaa kuskinpuolelta, jolloin hiekka tarttuu siihen ja syö ulostuloa.

Kyllä tämä buggy ainakin täyttä täysin minun odotukseni hinta/laatusuhteessa. Jopa ylittää ne.

Suosittelen vaihtamaan iskarien alapään tiivisteet. Ovat kovaa materiaalia, ja päästävät ajan myötä hiekat iskarin sisään.

Tänään koitin radalla ajaa ja aivan hirveästi radiohäikkää, johtuen muutamasta 120:stä raketista. Nyt täytyy minunkin siirtyä giga aikaan  :azn:. Mullahan on ollut tuossa noi orkkis radiot käytössä tähän asti.
mydään lennokipiruustuksia .)

HMS77

#159
Toivotaan nyt että tuo lautaspyörän hajoaminen johtui maanantaikappaleesta, ei tässä muuta voi..
Uuteen laitetaan sitten kunnon rasvat, eipä tosiaa ollu kehumista rasvan määrässä diffissä joten sepä voi olla myös osasyy hajoamiseen.

Unohdinpa myös sellasen asian että tämähän on mallina melko uusi, huhtikuun lopulla vasta lanseerattu, joten voi olla että menee "lapsenvikojen" piikkiin tuo.. hop-uppeja odotellessa..

Toivotaan toivotaan..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

HMS77

#160
LRP vastasi sähköpostiini koriasiassa ja väittivät ettei ole normaalia että kori hajoaa tuolla tavalla.
Pyytivät ottamaan yhteyttä jälleenmyyjäliikkeeseen jonka pitäisi toimittaa mulle uusi koppa ja jonka pitäisi toimittaa tuo rikkinäinen koppa sitten LRP:lle "tutkimuksiin"..  :grin:

Eihän siinä, kilauttelenpa Hobbylinnalle ja kyselen jotta mitäs tehrään..
En silti usko että uusi koppa olis yhtään sen kestävämpi mutta jos LRP tuon lystin maksaa niin mikäs siinä.

LRP:n foorumilla kyselin myös optio-osista, vastaus tässä:

LainaaThere will be a complete range of optional parts, but this will still take a while as we did not have finished everything.

EDIT: Korin vaihto onnistuu Hobbylinnan kautta ja LRP maksaa viulut. Vanha koppa lähtee asiakaspalautuksena Hobbylinnalle joka toimittaa sen tosiaan LRP:lle "tutkimuksiin".. tiedä sitten mitä tutkivat, murentunutta koria vai jesseteippiä perän ympärillä..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

bazz

Jaa pitäsköhän tuo minunkin laittaa menemään tuo koppa hobbylinnaan.. ja sieltä LRP:lle kummasteltavaksi.  :tongue:

HMS77

Kannattaa soittaa Hobbylinnaan niin tietävät sitten mistä on kyse.

En tiedä sitten onnistuuko tuo korin vaihto ilman että ensin on ollu LRP:hen yhteydessä, mutta se selviää varmasti myös soittamalla Turkuun.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

bazz

Noo samalla tavalla se varmaan uusikin koppa menisi rikki, notta ei taida hyövätä..

Pitää tässä melkein vaikka tuota Prolinen Crowd Pleazeria alkaa miettimään tähän. Taitaa olla tuo Asso T4:n menevä lähimpänä. http://prolineracing.com/bodies/crowd-pleazer-t-4/

eesava

Näyttääkö vaan, vai onko noi diffit jotain yleisosia, joita käyttävät muutkin merkit.
Esim: E-Sava: http://www.hobbylinna.com/diff-gear-case-p-16083.html
ja LRP Blast  http://www.hobbylinna.com/differential-case-sealing-p-23259.html

Kuvien perusteella samannäköiset, mutta hpi:n kotelo on kalliimpi.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

Tomsson

Lainaus käyttäjältä: eesava - 03.08.10 - klo: 12.39
Näyttääkö vaan, vai onko noi diffit jotain yleisosia, joita käyttävät muutkin merkit.
Esim: E-Sava: http://www.hobbylinna.com/diff-gear-case-p-16083.html
ja LRP Blast  http://www.hobbylinna.com/differential-case-sealing-p-23259.html

Kuvien perusteella samannäköiset, mutta hpi:n kotelo on kalliimpi.
Monesta kohtaa erilaiset. Eri muotista tulleet.
allekiroitus

Rockster

Tarkoitus päivittää Blastin konetta vähän kireämpään versioon ja aloittelija kun olen, niin apua kaivataan. Muutamia vaihtoehtoja olen katsellut. Tarkoitus saada mielellään alle 100€ hintaluokkaan vähän enemmän kulkua. Ajelen siis hiekalla ja asfaltilla. Vähän crossia ja sellaista sunnuntaiajelua. Olisiko joku seuraavista toimiva vaihtoehto:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Cirtix-Short-Course-Master-Combo-108711

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Cirtix-D-Manager-Combo-108715

http://rc10.fi/index.php?topic=49059.0

Muitakin noin satasen paketteja saa ehdotella. Mielellään Euroopasta, ettei tarvitse alkaa tullaamaan kamaa. Ja hyviä käytettyjä komboja voi tarjota meikäläisen suuntaan.

bazz

Tuo SC combo olis varmaan ihan pätevä tuohon. Ei liikaa vauhtia, mutta kuitenkin huomattavasti enemmän kuin vakiopökäleellä.

HMS77

Ei kyllä nyt alkaa huumori loppumaan tämän ihmeen kanssa..

Oltiin kaverin kanssa ajelemassa, kaverilla sama auto.
No, 5 minuuttia ajettiin niin kaverilta katkes takavetari hexin juuresta.
5 minuuttia siitä niin ihmettelin miks oma auto vetää niin huonosti, kappas, etuvetari irti. Syy, ohjauspalan alaruuvi tipotiessään.
No, uusi ruuvi tilalle. Ei pysy.. ai miksei? No siksei ku ohjauspalan alaruuvin reikä on SOIKEA.

Nyt LRP v**tu oikeesti..  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

pate

Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 03.08.10 - klo: 19.47
Ei kyllä nyt alkaa huumori loppumaan tämän ihmeen kanssa..

Oltiin kaverin kanssa ajelemassa, kaverilla sama auto.
No, 5 minuuttia ajettiin niin kaverilta katkes takavetari hexin juuresta.
5 minuuttia siitä niin ihmettelin miks oma auto vetää niin huonosti, kappas, etuvetari irti. Syy, ohjauspalan alaruuvi tipotiessään.
No, uusi ruuvi tilalle. Ei pysy.. ai miksei? No siksei ku ohjauspalan alaruuvin reikä on SOIKEA.

Nyt LRP v**tu oikeesti..  :huh:



sulla ja sun kaverilla oli vaan huono päivä,kun autotkin vi**uilee.


ps:no ei mulla oo kyllä kokemusta tästä autosta,mutta on se mun mielestä ihan hyvän näkönen.

Rph

Lainaus käyttäjältä: Rph - 01.08.10 - klo: 20.44
Mulla varmaan eniten kilometrejä takana tällä autolla tässä topicissa. Joten vaurioraporttia kehiin. Buggysta olen saanut rikki seuraavat osat:

- Spurgear, omaa tyhmyyttäni laitoin vääränlaisen ruuvin mottorin kiinnitykseen, joka sitten löystyi ajossa, jonka seurauksena hammastus kärsi.

- Siipi, piti vaan väkisin hypätä hyppyristä joka oli jo kulunut perspotkijaksi.

- Diffin ulostulo, vuotaa kuskinpuolelta, jolloin hiekka tarttuu siihen ja syö ulostuloa.

Kyllä tämä buggy ainakin täyttä täysin minun odotukseni hinta/laatusuhteessa. Jopa ylittää ne.

Suosittelen vaihtamaan iskarien alapään tiivisteet. Ovat kovaa materiaalia, ja päästävät ajan myötä hiekat iskarin sisään.

Tänään koitin radalla ajaa ja aivan hirveästi radiohäikkää, johtuen muutamasta 120:stä raketista. Nyt täytyy minunkin siirtyä giga aikaan  :azn:. Mullahan on ollut tuossa noi orkkis radiot käytössä tähän asti.

Tänään irtosi kardaanin tappi etupäästä. Kierrelukitetta ja tappi takaisin paikoilleen. Ajettu radalla noin 95-100km
mydään lennokipiruustuksia .)

-HL-

Ton SC combon nopari kestää sitten 90a piikkinä.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

HMS77

Lainaus käyttäjältä: pate - 03.08.10 - klo: 20.33
ps:no ei mulla oo kyllä kokemusta tästä autosta,mutta on se mun mielestä ihan hyvän näkönen.

Osta pois, löytyy myynti-osiolta..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

mikko1979

juu ei jääny kovin hyvä maku suuhun ekasta ajokerrasta. mut kai se siitä alku hankaluuksien jälkeen alkaa kestään kasassa, toivottavasti ainakin.
tamiya tt-01d type-e, lrp s10 blast tx, tamiyan m05 mini cooper.

Rph

Taitaa tuo alusta olla enemmän Buggylle suunnattu kuin Truggylle.
mydään lennokipiruustuksia .)

jonu93

#175
diffin sisääntulon nuppi oli auennut ja sen takia oli takavetonen :grin: :grin:
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

s4m1

Toiset ajaa kolme akkua ja haukkuu auton p*skaks, toiset 100km eikä ole mitään mennyt rikki, pitää kuskissakin jo jotain eroa olla. Omassa autossa on ainakin kaikki ruuvit ollut täysin kunnossa, diffitkin purettu/kasattu jo useemman kerran, hienosti toimii.

Rph

Ettei olis pidäkeruuvi auennut kardaanin päästä.
mydään lennokipiruustuksia .)

Rph

Lainaus käyttäjältä: s4m1 - 03.08.10 - klo: 22.36
Toiset ajaa kolme akkua ja haukkuu auton p*skaks, toiset 100km eikä ole mitään mennyt rikki, pitää kuskissakin jo jotain eroa olla. Omassa autossa on ainakin kaikki ruuvit ollut täysin kunnossa, diffitkin purettu/kasattu jo useemman kerran, hienosti toimii.

Voi olla että mulla on pehmee/joustava etusormi  :azn:, enkä siksi ole saanut rikki autoa. Mutta kyllä Buggy ainakin on täyttänyt ne odotukset jota minulla oli tämän hintaluokan radio-ohjattavaan. Tänään tuli ensimmäinen vika autoon, kun kardaanin tappi irtosi etudiffin puolelta. Tämänkin olisi voinut estää jos olisin laittanut ratasmodauksen yhteydessä löpöletkun pätkät ulostuloihin, ettei kardaani pääse vaeltamaan pituussuunnassa. Olen tulossa turkuun perjantaina ( Hobbylinna ). Siellä saa omin käsin tutkia n.100km ajettua Blastia. Kaikki ajot ajettu radalla.
mydään lennokipiruustuksia .)

partajeesus

Kyllä tuo truggyn hajoaminen hieman ihmetyttää. Rph kun on omalle buggylleen antanut mailaa ihan kivasti ja useammat kerrat tullut hypystä nokan kautta kierien alas ja auto vaan kestää. Poislukien taka siipi joka meni äkkiä rikki, mutta teipin kanssa taitanut pysyä ehjänä. Eihän tällä missään montulla voi pommittaakaan ja sellainen kuva kyllä parista viestistä jäi jossa valitettiin sitä kun tukivarret joustaa ja vetarit vääntyy.

Hintaisekseen radalle hyvä vehje. Jos haluaa bashata niin rusty tai joku vastaava sitten joka oikeasti kestää osumaa ihan eri tavalla.
Stampede+Ez-run 80A+ez-run 8.5t, Axial AX-10 scorpion ARTR, Tamiya TT-01, Rustler + Mamba max + Ez-run 8.5t