Lainaus käyttäjältä: MonsTTer - 31.03.18 - klo: 18.45
Escalade on kyllä SUV, eikä mikään GT
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Escalade
Tuo on Escalade EXT kori joka on pickup, jos nyt pilkkua pitää nussia :)
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: MonsTTer - 31.03.18 - klo: 18.45
Escalade on kyllä SUV, eikä mikään GT
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cadillac_Escalade
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 06.01.18 - klo: 07.42
Pienoisautoilun sääntökirjassa todetaan touring-luokkien siiven osalta seuravaa:
- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 25 mm
Säännössä ei oteta kantaa, missä suunnassa mikäkin mitta on. 190mm on tietysti leveys auton suunnassa, ja perinteisesti siipi on max 40mm auton pituussuunnassa ja max 25mm korkea. Nyt kun sääntö siiven jäämisestä kattolinjan alle poistui, herää kysymys voiko siipi olla myös 25mm auton pituussuunnassa ja 40mm korkea.
Miten sääntöä tulkitaan?
Lainaus käyttäjältä: tomi12 - 09.12.16 - klo: 13.40
Hei! Päätin tehdä facebookin kautta uuden ryhmän jonka idea sama kuin täällä eli myynti, osto ilmoitukset ja keskustelua voi käydä siellä.
Lisäksi erona tänne on se, että kyseisessä ryhmässä voidaan myydä ja keskustella myös pienoismalleista ja muista RC-laitteista kuten lennokeista, veneistä ja tms...
LINKKI:
https://www.facebook.com/groups/346632865697863/
TERV. tomi
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 30.11.16 - klo: 11.55
Joo, voisihan se olla. Saako ton tekemään lokia signaalin vahvuudesta ja nopeudesta?
Lainaus käyttäjältä: Testikuski - 27.11.16 - klo: 14.24
Missä luokassa on etua akun lämmittämisestä? Luulisi ainakin SM-luokassa olevan turhaa vai onko tehoa liian vähän jonkun mielestä?
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 25.11.16 - klo: 10.45Sit vaan taputusääni kajareista kun oot nopeempi kuin vierustoveri :)
Saako tuohon pyörimään mylapsin sovelluksen niin näkisi kierrosajat "livenä"?
Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 22.11.16 - klo: 09.42Joudut lähettää osat tehtaalle, eli rahallisesti ei mikään järkevä juttu. Kyseessä on jenkkimarkkinoiden markkinointitemppu.
Aika jännä asiakaslupaus: hajonneet osat puoleen hintaan (tietyin ehdoin)
Mitähän mahtaa tarkoittaa ?
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 04.11.16 - klo: 14.14
Oikeastaan ainoa mielestäni kunnón harrasteauto mitä tohon hintaan voi saada on Arrma Mega sarjan takavetoiset autot.
Lainaus käyttäjältä: Idlz - 05.10.16 - klo: 20.10
Koitettu myös toisella moottorilla, ei eloa. Moottori vinkuu ja rutisee, toisella säätimellä ei sitäkään.
Lähinnä tässä meitityttää että mikä säätimen voi rikkoa jos kuitenkin 120A ja vain 2S lipo 5000mAh
Lainaus käyttäjältä: BawDuwHie - 27.09.16 - klo: 23.37Hobbex on ruotsalainen firma, eli ei tule Suomesta :) Elä anna kielen hämätä, kannattaa aina lukea toimitusehdot.
http://www.hobbex.fi/fi/artiklar/bsd-utor-8e-1_8-truck-bl-148v.html
Tämmösellä nimellä suomesta tätä monsteria näköjään saa. Kuulemien ja huhujen perusteella ei enää kyllä vakuuta yhtään mutta jos jotain muuta tuo kiinnostaa , niin tuossapa se olisi.
Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 19.09.16 - klo: 17.47
Tosin suosittelen sua selvittämään faktat miten Absima ja TeamC liittyy toisiinsa. TeamC:n autojahan myydään myös HobbyKingissä niiden omalla brändillä. Tämän lisäksi myös täällä eräs Suomalainen entinen maahantuoja mainosti kokoajan omaa tuotettaan TeamC:n klooniksi ja tätä myytiin taas toisen merkin alla.
Mä en siis tiedä mitä eroa/yhtäläisyyttä TeamC:llä ja Absimalla on (kun ei ole toi Absima koskaan kiinnostanut) niin en ala tähän mitään höpöjä kirjoittelemaan.
Lainaus käyttäjältä: TSaari - 26.08.16 - klo: 10.07F1 puolella on hyvä porukka luuraavat FB puolella tosin eivätkä niinkään paljon forumilla. Kisojakin on tiedossa talveksi riittävästi ja siellä varmasti pärjää ihan hyvin vaikka ekaa kautta ajaisi.
Asun siis ihan Vantaan radan lähellä ja pk-seudun sisäradoillekin pääsen helposti.
Toi F1 voisi olla kiinnostava (tosin onhan ne rumia), oletettavasti kilpalumppaneita/kisoja löytyy?
Lainaus käyttäjältä: mikari - 26.08.16 - klo: 09.49
Riippuu missä asut ja mitkä ovat harrastusmahdollisuudet eli paikalliset radat.
Sitten voi miettiä lisää.
Itse olen tykännyt sairaasti ajaa JQ:lla koska paikallisella radalla Vantaalla on monta kuskia ja factory support ja aina löytyy kaveri jeesaa jos jotain paukkuu tai tarvii. Toki avuliaita löytyy merkin ulkopuoleltakin mutta helpottaa hommaa kummasti ku ei tarvii varastoida osia ja usein kuitenkin just hajoo se puuttuva osa paitsi jos on täydellinen varaosa-auto matkassa. Liikkeet on kohtuu lähellä mutta kyllä sen ajopäivän lopun voi melkein unohtaa jos pitää lähtee varaosia hakee.. paitsi jos ei hyt ihan alussa mee.
Lainaus käyttäjältä: TSaari - 26.08.16 - klo: 09.36
Mielelläni kasaan itse auton, joten kitti olisi hakusessa. Itse ajattelin Team Associated Rc10sc5m kittiä. Lähinnä siksi että ilmeisesti sen saa kohtuu kivuttomasti muutettua s2-10 sarjaan sopivaksi, jos sct puoli ei olekaan oma juttu. Hinnaltansa tuo on budjetin ylärajoilla, eli jos joku vastaava mutta halvempi löytyy niin vaimo iloitsee. Jos taas on-road puoli on helpompi aloittaa, niin ehdotuksia samassa hintaluokassa otetaan vastaan.
Lainaus käyttäjältä: r1205 - 15.08.16 - klo: 12.19
ELi mikä olisi se satavarmasti toimiva?
Ei viitsisi millään ostella powereja turhaan useita kappaleita.
Lainaus käyttäjältä: toddy - 03.08.16 - klo: 15.40
Mikä olis hyvä servo nelkku lässiin, kun vakio servo kääntää niin huonosti? Pitäis olla vesitiivis ja hinta luokka olis max 60€.
Lainaus käyttäjältä: bordis - 30.07.16 - klo: 19.15
Paljonko pitäisi olla kaasu/jarru ja renkkaiden servoilla vääntöä 1/10 polttis truggyyn?
Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 28.07.16 - klo: 17.25+1
Onkos tämä FTT:n lisäluokka tarkentunut? Tolle Formulalle kannattaisi antaa varmaan toinen mahdollisuus, lisenssipakko pois samasn tapaan kuin viime talvena GT-12 luokassa ja ilmot kisoihin jotain helpompaa reittiä kuin Kitissä.
Lainaus käyttäjältä: twinkie - 30.03.16 - klo: 11.09Se on selkeetä että ronnefalk ei kommentoi mitään, ei kukaan muukaan joka saa palkkaa hpi/hb akselilta tee sitä :)
Lähetin ihan huvikseni viestin David Ronnefalkille Facebookissa tästä ja kysyin myös vaikuttaisiko se Hot Bodiesiin ja hän vastasi:
"Hi,
HPI and HB is two different companies, and i have no knowledge about any ongoing acquisition between Traxxas and HPI or HPI/HB, so i have nothing to comment about this as i don't know anything about it."
Hot Bodies on katkaissut useita soppareita kuskien kanssa ja tehnyt about samanverran uusia. esim. Marco Neves juuri tässäkuussa liittyi HBeurope tiimiin. Ja viime kuussa Miguel Matias.
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 29.03.16 - klo: 14.04ne teki sen jo 90 luvulla ja totesivat että parempi markkinoida muualla kun rahkeet siihen riittää. :)
Toisaalta olisi hienoa jos Traxxas alkaisi tekemään kisa-autoja. Luulisi rahaa riittävän tuotekehitykseen sekä kuskeihin
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 27.03.16 - klo: 20.40Sen tiedon perusteella mitä minulla on itsellä(muutakin kuin vain nettihuhuja), niin syyseuraus suhde on toisinpäin :) Rahat loppu -> kuskit pihalle -> rahat vieläkin loppu, noh myydään Traxxakselle.
Tässä tuli nyt odotettu selitys sille miksi kaikki HB:n huippukuskit siirtyivät pois HB:lta muutama kuukausi sitten. Uusia sopimuksia ei ymmärrettävästi haluttu puolin ja toisin lähteä tekemään, jos ja kun tuollainen järjestely on valmistelussa.
Lainaus käyttäjältä: JoniH - 21.03.16 - klo: 14.121:10 on roadin osalta itsellä parhaat kokemukset Hudyn Starboxista. Sillä auto istuu hyvin ja on helppo käynnistää kun voimaa riittää.
Mikä olisi kunnollinen Starttiboksi joka toimisi henkilöauton 12V linjasta kunnolla
1:10 onroad autoon tulisi hpi rs4 3 evo+ ja ehkä traxxas nitro 4-tec
ehkä myös 1:8 buggy
viime kesänä oli absiman kaksi moottorinen starttiboksi jonka ostin käytettynä mutta ei mitään jaksanut pyörittää kunnolla,
moottoreiden sisäisen vastus oli kyllä ok, eli moottorit olivat kunnossa,
edellisen omistajan mukaan toimisi kunnolla kyllä, tiiä sitten
eikö se olisi parempi yksi kunnollinen iso moottori?
Budjetti olisi kumminin alle 100€ saa tietenkin laittaa YV jos on kunnollista boksia myydä,
Mutta mihin suuntaan kannattaisi lähteä katselemaan
Lainaus käyttäjältä: Ipperu - 01.03.16 - klo: 13.00
Hinta oli ennakkoon tilaajille. Niitähän täällä topiikissa on useampi. Odottivat autoa toista kuukautta -ainakin. Eli ei muuta kuin 1000 Eur maksamaan radio-ohjattavasta autosta.
Lainaus käyttäjältä: Ossitus - 25.02.16 - klo: 09.40
Mistä kannattaisi ostaa? Asun kaukana kaikesta, joten jotakin hyvää nettikauppaa voi ehdottaa. Hinnalla ei ole hirveästi väliä. Köyhän ei kannata halpaa ostaa. Edelleenkin se kestävyys ja huollettavuus ovat ykkössijalla.
Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 02.02.16 - klo: 18.04Pitäs jos sieltä saa parempaa kokonaispalvelua joka sopii sinulle. Moni ala ei oo vielä heränny arkeen ja hintaerot voivat olla tosi isoja puhutaan 2-4x ja Suomalaiset yritykset toimii vaan välikätenä joka tekee tilauksen puolestasi, markkinointi romppeet on hyvä esimerkki.
Suomi nousuun!
Pitäisikö sieltä samalla tilata sitten rc-tavaratkin
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 02.02.16 - klo: 15.13
Ainakin itse mieluiten ja mahdollisuuksien mukaan paikallisen työn ja firmojen tukijana (pocal oulussa) en näe ongelmaa maksaa 250-350eur hyvästä ja nopeasta palvelusta parin kolmen päivän varoitusajalla vs seisottaa pääomaa koneissa.
Aika usein tuon pokaalilaskun on saanu ujutettua jonkin kisasponsorin maksettavaksi myös. Toki kaikessa voi säästää mutta maksaako se vaivaa ja tuottaako se tarvittavan lisäarvon, kun huomioi paljonko laitteiden jne etsimiseen menee jollakin taholla sitä aikaa.
Lainaus käyttäjältä: jarkko - 02.02.16 - klo: 13.25
Kilpailunjärjestäjien pokaaliputiikeista ostamat palkinnot ovat Suomessa vuositasolla karkeasti arvioiden noin 5.000 euron varainsiirto harrastajilta pokaalikauppiaille. Siis rahaa joka käytetään harrastukseen, mutta joka suuntautuu suoraan pois lajin piiristä.
Jos edes palkinnot voisi ostaa alan kauppiaalta, niin pysyisi raha lähempänä harrastusta. Olisiko tässä kehittämisen paikka?
Oman perheen hyllyissä yli 90% niistä on turhia pölynkerääjiä ja ongelmajätteeksi luokiteltavissa.
Muutama pytty on niitä Peitsamon mainitsemia menneistä hienoista hetkistä muistuttajia.
Lainaus käyttäjältä: xsaara1 - 10.12.15 - klo: 21.05autohan on kehitetty samalla matolla mikä on bunkkerissa, joten eiköhän ongelmat olis tullu esille testivaiheessa jos niitä olis :)
Juu, en tiedä minäkään saako niitä muovirattaitakaan rikki, jotenkin vaan on sellanen mutu, että tollasella, esim. bunkkerin radalla, mikä ei anna luistoa mihinkään suuntaan, voisi kuvitella että diffit kovilla...Eli ihan vaan varmuudeksi metalliset, kun sellasia kerran on tarjolla...Jos en ihan väärin tulkannut niin niitä muovidiffejä kehuttiin jossain ns.huoltovapaiksi...Mut joutuuhan niiden diffien kanssa jokatapauksessa pelaamaan eri ratojen/pitojen mukaan...Ehkä ei sitten niin usein tarvii vaan ihan vaihtamisen ilosta vaihdella öljyjä...